Paas-Maandag 17 April
*
4105 - RELIGIE EN
RELIGIE DAT ZIJN TWEE TOTAAL AAN ELKAAR VREEMDE BEGRIPPEN
*
INHOUD: ISLAMISERING: alle uurwerken worden gelijk gezet, maar wel enkele eeuwen teriggedraaid…
Naaar vroeger dan de Franse Revolutie met de absolute grondige en totale diefstal van de totaliteit der Kerkelijke
Goederen. Dat is gemene contractbreuk. Da
kannie !!!!!
(*****)
(****) Want daar werd o.a. ook, en dat ten eeuwigen dage, als
compensatie, bepaald, dat de bedienaars der eredienst als staats-ambtenaren een
klein preeke zouden krijgen.
Als die onmetelijke eigendommen zouden gerestitueerd worden,
dan vindt de Kerk gegarandeerd genoeg weer voldoende ‘herders-bedienaars’ om
het zaakje te runnen, en kunnen de Kerken weer vollopen….
Da kanook nie, want dan is de fundamenteel oneerlijke Staat de
volgende dag ten minste tien keer failliet! Wat uiteindelijk het normale lot is
van elke dief. Boete doen voor de begane misdrijven….
DAKVENSTER OP DE WERELD
*
‘Alle religies moeten zichzelf bedruipen’
*
‘Vandaag’ om 06:20 door Bart Brinckman
*
Open VLD-voorzitster Gwendolyn Rutten vindt niet dat de
overheid nog langer moet instaan voor de financiering van een geloof. En dus
wil ze grondwetsartikel 181
aanpakken.
Gwendolyn Rutten….
… breekt de discussie over de Fatih-moskee open. Ze vindt dat
de erkenning van alle Diyanet-moskeeën
(****) in Vlaanderen moet worden ingetrokken.. Ze kant zich ook tegen het
idee dat de overheid een erkende moskee moet financieren. ‘We gaan geld toch
niet gebruiken als glijmiddel voor een Europese islam?’ In 2019 wil de partij
de Grondwet aanpassen, waardoor alle erediensten voortaan
zelfbedruipend moeten worden.
Vrijdag buigt de Vlaamse regering zich over dat netelige
dossier.
Bevoegd minister Liesbeth Homans
(N-VA)
…wil de erkenning van de Fatih-moskee in Beringen intrekken,
CD&V verzet zich daartegen. Daarbij kan de partij niet rekenen op liberale
steun. ‘Wat willen ‘we’ bereiken met een erkenning?’, vraagt Rutten zich af. ‘Alle
Diyanet-moskeeën doen in Vlaanderen aan politiek. Waarom richt de
minister zich op één enkele moskee, ze komen allemaal in aanmerking om hun
erkenning te verliezen.’
De Open VLD-voorzitster is het niet eens met de werkwijze van
de minister, maar toont begrip voor de manier waarop Homans zich in het dossier
heeft verslikt. ‘Twee realiteiten kwamen met elkaar in conflict. De
Staatsveiligheid screent alle moskeeën, zowel erkende als niet-erkende, op
radicalisering en terrorisme. Het gaat vooral om moskeeën die door Saudi-Arabië
worden gefinancierd. De Diyanet-moskeeën staan voor een meer gematigde islam. Salafisme
is niet het probleem, wel politieke propaganda. Wettelijk is de
Staatsveiligheid niet bevoegd om dat te onderzoeken.’
Kwaliteits-label
Die politieke beïnvloeding vindt Rutten onaanvaardbaar. ‘De
teksten voor het vrijdaggebed worden in Turkije geschreven. Voor
president Erdogan blijven alle Turken kinderen van het vaderland, ongeacht waar
ze verblijven. Het vormen van een politieke gemeenschap zet een rem op
integratie, zeker nu Erdogan wegdrijft
van de democratie.’
Rutten juicht toe dat de federale regering een rondzendbrief
voorbereidt die de wijze bepaalt waarop de veiligheidsdiensten moskeeën moeten
screenen. Bovendien kondigde partijgenoot Patrick Dewael eerder deze week aan
dat de onderzoekscommissie naar de aanslagen zich buigt over de volledige
erkennings-procedure. Die kan een stuk ge-stroomlijnder.
De liberalen willen dus verder gaan dan Homans, maar hekelen
tegelijkertijd de afwezigheid van een totaal-aanpak. Daarbij verwijst Rutten
naar de afwezige opleiding van Vlaamse imams, het leggen van contacten met de
Turkse gemeenschap, de organisatie van tegen-krachten enzovoort. Moskeeën
kunnen gerust worden erkend, als een soort Vlaams kwaliteits-label. Maar
de voorzitster wil af van de noodzaak om daarbij met geld over de brug te
komen. ‘De Fatih-moskee beweert zelf dat
ze het geld niet nodig heeft’, zegt ze verontwaardigd.
Scheiding tussen kerk en
staat
Om de scheiding tussen kerk en staat te bekrachtigen, wil
Open VLD grondwetsartikel 181 voor herziening vatbaar verklaren. Dat artikel
regelt de financiering van de erediensten en de vrijzinnigheid. ‘De tijd is
rijp om deze discussie aan te vatten’, benadrukt Rutten. ‘Alle religies moeten
zichzelf bedruipen.’
Ze hekelt de manier waarop alle betrokkenen elkaar in een
‘houdgreep’ houden. Zo krijgt de katholieke eredienst te veel geld in functie van het
aantal gelovigen, de islam dan weer te weinig. De ge-organiseerde
vrijzinnigheid blokkeert de discussie omdat haar werking zonder overheidsgeld
in gevaar komt. Bovendien gaat het om een versnipperde bevoegdheid: de federale
overheid betaalt de lonen, de gemeenten sluiten de begrotingen van de
kerkfabrieken.
Hoe gelovigen hun eigen erediensten bekostigen, moet later
worden verduidelijkt. De Open VLD-voorzitster vindt niet dat de armlastige
overheid nog langer kan instaan voor de financiering van een geloof. Rutten wil
alleen het patrimonium buiten de discussie houden. Dat maakt deel uit
van een traditie en de financiering van historisch waardevolle gebouwen kan een
onderdeel van het cultuurbeleid worden.
*
Ps
Ziehier wat Wikipedia schrijft over dat soort oorlogsvoering:
De Diyanet is het Turkse "Presidium voor Godsdienstzaken"
(in het Turks: Diyanet İşleri
Başkanlığı). Het woord diyanet is afgeleid van het Arabisch en betekent zoveel als "godsdienst".
De Diyanet werd opgericht in 1924 na het afschaffen van het kalifaat en de daarin bestaande functie van Şeyhülislam. De Diyanet wordt niet geleid door
een clerus maar door leken. De officiële Turkse islam die door de
Diyanet georganiseerd en geleid wordt, is een quasi-exclusieve soennitische islam.
Als instituut valt het Presidium onder het ministerie van
Algemene Zaken, en als zodanig onder de Turkse eerste minister. De Diyanet wordt
geleid door een algemeen directeur. Sinds 2010 is dat Mehmet
Görmez.
Alle imams die via het directoraat worden opgeleid
zijn overheidsdienaren.[1] In het jaar 2007 stelde de Diyanet 84.195
mensen tewerk, onder wie 60.641 imams, die
79.096 moskeeën bedienden.[2][3][4]
De Diyanet biedt ook diensten voor de in het buitenland wonende
moslims. De imams onder de Islamitische Stichting
Nederland worden
door Diyanet gezonden.[5] Het merendeel van de Turkse moskeeën in Nederland maken hierva
Bijna de Swastica….
*
Ex-Digitaliaanse Bedenkingen
*
Met Hoge Heren, ook toen al in 1789 en volgende jaren, was en
is het altijd gevaarlijk samen kersen te eten.. Precies om die reden val ik in
herhaling met voorgaande blog Nr 4104. Zo dringt dat alles misschien wat beter
door.
*
grondwetsartikel 181
Is dus in 1830 waarschijnlijk geschreven met de wangen van al
die splinternieuwe ‘Nieuwe Belgen’, rood van schaamte. En wat nog erger is,
heel zeker in ’t Fransoos, de taal van ‘La Mère Patrie’….
*
zeker nu Erdogan
wegdrijft van de democratie.’
‘De Fatih-moskee
beweert zelf dat ze het geld niet nodig heeft’, zegt ze verontwaardigd.
Nee, natuurlijk niet. Want hun hoofd-sponsor is het rijkste
pietrol-land ter wered: Saoudi Arabië. Zo ziet U nog maar eens de ware
bedoelingen van de Islam, gespiegeld aan de al zeer ver doorgedrongen ‘onderwerping’
van onze landen, die waarlijk smeken om te mgen helpen aan de ‘dhimitude’. Ze
ligggen er zelfs, bij manier van sreken, aan vastgezogen.
Salafisme is niet het probleem, wel politieke propaganda.
Anders gezegd: roven en moorden als ‘Jonge Turken’, tot daar
aan toe, als dat maar gewoon achterbaks blijft. Ervoor uitkomen is de Socialistische
Globalistische Elote concurrentie aandoen. Want die zijn, tot bewijs van het (onafwendbaar)
tegendeel ervan overtuigd, net zoals de Paus trouwens, dat roofdieren
gemakkelijk kunnen omgetoverd kunnen worden in brave huisdieren… Als men die
maar genoeg kuffelt…
Quid non. Dat bewijst hun 1400 jaar lange traditie van wat hen ook voor de
voeten komt, moorden en onderwerpen.
Maar, net als op Golgotha de Zachtmoedige zei, net even voor
Hij de Geest gaf: ‘Niet Mijn wil, maar de Uwe geschiedde’… En hij boog het
hoofd en stierf.
Om drie dagen daarna verheerlijkt weer op e staan en te leven
in Eeuwigheid. Amen.
*
Ps
Vindt U ook niet, dat Bart Stinckman deze keer minder geur
afgeeft? Komt waarschijnlijk omdat zijn kamp, zo denkt ie, er ineens beter voor staat. Hij ziet namelijk
het Christendom nog dieper weggeduwd. En dat is de natte droom van elke oneerlijke
‘vrijzinnige’…
*
(Digitalia)
+
Geen opmerkingen:
Een reactie posten