zondag 20 juni 2010
WAAROM JUIST AL DIE IMMIGRATIE ?
.
WAAROM JUIST AL DIE IMMIGRATIE?
Islamologie : praktijk examen
op vrouwelijk proefkonijn
Veroveringsimmigratie
09-06-2010 - Alexandra Colen –
Brussels journal via Iskander
Naar aanleiding van een toespraak die ik gisteren hield, schrijft Bart Brinckman in De Standaard dat ik “de zaal verraste met een discours waarin [ik] de islam een ‘theologie van de immigratie’ toedichtte. De islamieten komen niet naar Europa om economische redenen, ze doen aan ‘veroveringsimmigratie’.” Het is verbazend hoe weinig mensen – zelfs journalisten – weten over de Islam. Anders zou Brinckman de woorden “verraste” en “toedichtte” niet gebruiken. Ik dicht de Islam geen immigratietheologie toe; die theologie staat centraal in de Islam. De islamitische jaartelling begint niet, zoals men zou verwachten, met de geboorte van Mohammed in 570, noch met het ogenblik waarop de engel Gabriel hem voor de eerste keer een tekst uit de Koran openbaarde (straks, op 10 augustus 2010, exact 1.400 jaar geleden), maar op 9 september 622.
Wat is er zo speciaal aan die datum? Het is de datum waarop Mohammed en zijn volgelingen immigreren van Mekka naar de overwegend joodse oase Yathrib. Mohammed leidde in Mekka een weinig succesvolle religieuze sekte. De Mekkanen namen zijn religie niet ernstig, en nadat hij op een dag het Mekkaanse heiligdom, de Kaaba, was binnengestormd met de woorden “Ik breng u slachting”, vonden ze hem zelfs gevaarlijk. Mohammeds oom, Aboe Talib, en Mohammeds echtgenote Khadija (toen nog zijn enige vrouw) waren vooraanstaande leden van de Mekkaanse handelaarklasse. Zij zorgden ervoor dat Mohammed en zijn volgelingen bescherming genoten. Toen in 621-622 echter kort na elkaar zowel Aboe Talib als Khadija overleden, besloot Mohammed elders zijn heil te zoeken.
Hij vertrok naar Yatrib. Die immigratie of intocht in Yatrib wordt in het Arabisch al-Hijra genoemd. De dag van de Hijra, 9 september 622, is het begin van de islamitische jaartelling. In Yathrib werden Mohammed en zijn volgelingen welkom geheten. Yathrib was een tolerante, multiculturalistische samenleving, waar joodse, christelijke en heidense stammen rond de oase leefden. De profeet uit Mekka en zijn schare volgelingen werden door de Yathribers Muhajirun genoemd, het Arabische woord voor “immigranten.”
Mohammed had echter een eigen agenda. Hij wilde de macht in de oase overnemen. Nog voor hij zijn eigen huis bouwde, bouwde hij daarvoor een hoofdkwartier. Dat was de allereerste moskee ter wereld. Toen twee joodse stammen met elkaar ruzie kregen, vroegen ze Mohammed en de immigranten om te bemiddelen. De Muhajirun grepen hun kans en namen de macht in Yatrib over. Stammen die zich niet onderwierpen, werden uitgemoord in massa-executies waarbij alle mannen en jongens boven twaalf jaar de keel werd overgesneden. De stad werd herdoopt in Medina, hetgeen betekent Stad van de Profeet. Zo heet Yathrib vandaag nog altijd.
Vanuit Yatrib begon Mohammed vervolgens handelskaravanen te overvallen op weg naar Mekka. In januari 630 veroverde hij zijn geboortestad Mekka. Niet door bekering, maar met het zwaard.
De Hijra markeert het ogenblik waarop de islam van een religieuze sekte, hetgeen ze voordien in Mekka was geweest, een politiek-ideologisch stelsel werd, hetgeen ze in Medina was. Het veroveren van de macht gebeurde met twee middelen: het zwaard en de immigratie. De machtsovername werd gepland in de moskee.
De Islam schrijft alle moslims voor dat ze het voorbeeld van Mohammed moeten volgen. Immigratie met als doel een politieke machtsovername door de islam te bewerkstelligen, is dan ook een religieuze plicht.
Ik was me hier niet van bewust tot ik vier jaar geleden Sam Solomon leerde kennen. Sam is een Pakistani. Hij was een islamitische theoloog en een vooraanstaande imam. Hij doceerde aan een imam-school in Soedan. Een eerder toevallig contact met een christen bracht hem tot het lezen van de Bijbel. Dat leidde tenslotte tot zijn bekering tot het christendom. Omdat op bekering tot een andere godsdienst in de Islam de doodstraf staat, was Sam gedwongen om te vluchten. Sindsdien leeft hij in Londen, waar hij een Anglicaanse priester is van een zwarte congregatie.
Sam schreef twee jaar geleden het boek “Al-Hijra. The Islamic Doctrine of Immigration.” Kopies van het manuscript werden vooraf bezorgd aan twee van Sams vrienden, Geert Wilders en Filip Dewinter. Uitgeverij Egmont heeft het boek vorig jaar in het Nederlands vertaald.
Sams boek is een stroef boek omdat het een theologisch werk is en Sam geen vlotte pen heeft, maar wie het boek van deze voormalige imam-leermeester doorworstelt, slaat de schrik om het hart. Zowel Geert Wilders als Filip Dewinter waren zeer onder de indruk Wilders schreef het voorwoord van de Engelstalige editie van Sams boek, en Dewinter dat van de Nederlandstalige. Wat wij vandaag meemaken is een hijra – een veroveringsimmigratie. Ons continent is het hedendaagse Yatrib.
Sam, die ik al enkele keren ontmoette, stelt zeer duidelijk dat in de opleiding van de imams de hijra-strategie centraal staat. Volgens Sam is een moskee geen gebedsplaats, maar een militair-strategische centrum van waaruit de machtsovername van het hedendaagse Yatrib wordt voorbereid. Hij wijst erop dat niet zonder reden de Turkse premier Erdogan de moskeeën islamitische “kazernes” noemt. We moeten de Islam letterlijk nemen, zegt Sam Solomon. Als we dat doen, wordt er veel duidelijk.
Brinckman zegt dat ik de islam een theologie van de immigratie “toedicht,” maar helaas is dit geen verzinsel. Het feit dat mensen “verrast” opkijken wanneer ze horen dat immigratie geen economisch verschijnsel, maar een politiek-theologisch fenomeen is, bewijst dat er nog een belangrijke educatieve taak voor ons ligt.
Pssst
Geef toe : geef toe : zulke ceremonies zouden kunnen uitgroeien tot een echt volks-vermaak! Indien multicultureel toegepast in een vzw per geval, zou dit vermakelijk gebruik zelfs kunnen in aanmerking komen voor subsidies! Met Tom Barman aan de huilebalk en Herman Brusselmans in extase toekijkend, lurkend aan zijn dwarsfluit!
Psst II
Het CGKR dat tegen Mevr. Colen eventueel zoekt om op te treden, zit nu in zak en as. Waarom ook staat er in de anti-discriminatiewet geen artikel dat verbiedt alle Muzelmannen over dezelfde kam te scheren! Iets in de zin van ‘als er ook maar ene goeie tussen steekt, zijn alle anderen ook goed’….Dan waren de Franse vervolgers van de Hugenoten in de tijd een beetje handiger in het opstellen van dergelijke wetten! Hoe uit een angstige bevolking van 10.000 zielen de ketters uithalen? Antwoord: doodt ze allen. God zal de zijnen wel herkennen!.....
Toegepast op onze tijden: al wie geen Muzelman is, of niet openlijk met hen samenheult, is een Afvallige en verdient als hond, aap of varken te worden behandeld. Wie daarenboven een aantrekkelijke vrouw is, die mag blijven, omdat de Islam een oneindig aantal ‘slavinnen’ nodig heeft om des mans lusten te bevredigen….
Vraag aan de Staatsvuiligheid : spreken jullie nu al een beetje Arabisch? Of mogen jullie so-wie-so toch niet binnen in hun moskeeën? Die mannen in deze gebouwen blijken de draaischijf te hanteren voor wereldwijde aanslagen…Nooit mogen meespelen? Of dat van dat ‘gentlemens agrrement’, zou dat misschien kloppen? Anders, ik zou zeggen : ga eens luisteren bij Mev. Colen. Dan kunt U bijleren hoe de Islam handelt met ex-medewerkers, eenmaal de macht is overgenomen.
Man! Man! Man! Wat een spannende dagen
voor een Vlaams Belanger !
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten