***
Woensdag 8 juni 2016
Zon 5u30-21u53
H Medardus, patroon van de meteorologie en parapluverkopers
*
*
*
*
De
terminus van de spoorlijnen in Francofonia is voorlopig nog altijd niet
zoals in Auschwitz, maar niemand weet waar het ooit eindigt.
De machinist (waarschijnlijk geen der ‘hunnen’), reed monter en blij dat kleine trajectje als de finishing touch
van zijn dagtaak, toen hij tegen de Dood te pletter reed. Ingewijden
wisten namelijk, dat de seinen daar op die plaats niet beveiligd waren.
Het kleinste draadje doorknippen was dus al genoeg. Blikseminslagen,
donker en onweerachtig, om 11 uur ’s nachts reed hij in op een
stilstaande voorligger, geladen met stenen. Die moest daar niet staan,
maar stond gelukkig perfect geparkeerd. Het was hem zelfs niet eens
gegund zich te realiseren dat daar waar zijn koplampen scheen, hij een
fatale afspraak had.
Koel
en afstandelijk werd nadien uit de doeken gedaan, dat hij machinist
geworden, zijn droom-job had gevonden. En daarvoor de bevoorrechte
positie van privé-chauffeur van een beroemd politicus had opgegeven. Een
goedlachse familievader van een ‘nieuw samengesteld gezin’ met
volwassen zonen. En neen, hij staakte niet, want hij werkte te graag.
Op een plaats, op lijn 125 tussen
Engis en Amay, waar ongezien, op een paar stappen van de openbare weg,
waar de treinsporen gemakkelijk te saboteren waren geweest, wachtte hem
de vakbonds-afrekening. De toegesnelde ‘hulpdiensten’ wisten daar na de
feiten alle sporen weg, zodat er druk kan gespeculeerd worden over de 5
mogelijke oorzaken van het ‘ongeval’. Waar er in de rand bij vermeld
wordt, dat men er wel nooit zal aan uit geraken… Maar de man Marc De
Geyter is niet meer.
*
De
kans is groot dat het nog jaren duurt voor er duidelijkheid komt over
de oorzaak van de treinramp in Saint-Georges-sur-Meuse. Wij (de Pers)
analyseren vijf hypotheses.
Hypothese 1
Fout van bestuurder
Een
menselijke fout is zeker niet uitgesloten. Onderzoekers hopen dankzij
de zwarte doos wijzer te worden over de laatste minuten in de stuurhut.
Het toestel werd gisteravond laat nog uit het compleet verhakkelde
treinstel gehaald. Het registreert elke beweging in de stuurhut.
Hypothese 2
Defect veiligheidssysteem
Sinds
de treinramp in Buizingen zijn meer dan 99 procent van de treinen in
België uitgerust met het zogeheten TBL1+-systeem. Dat is een
veiligheidssysteem dat in werking treedt als een bestuurder voorbij een
rood sein rijdt. Als alle systemen werkten en de trein rood licht had,
zoals de goederentrein die stond te wachten, moest de trein dus tot
stilstand komen. Anderzijds: een trein staat niet in één vingerknip
stil.
Hypothese 3
Blikseminslag
Een
zwaar onweer teisterde zondagavond de streek waar het ongeval
plaatsvond. Even na 19 uur sloeg de bliksem in langs de spoorlijn nabij
Saint-Georges-sur-Meuse, bevestigt ook Frédéric Petit van Infrabel.
"Maar die viel niet in op een seinhuis zoals hier en daar wordt gezegd.
De bliksem raakte wel enkele toestellen vlak naast de spoorlijn. Dat is
overigens niet zo uitzonderlijk."
Hypothese 4
Sabotage
Vorige
week nog riep een activist op om in het kader van stakingen de
spoorlijnen te saboteren. De man maakte op internet ook duidelijk hoe
dat eenvoudig kan. Spoorbeheerder Infrabel zegt echter dat ze totaal
geen aanwijzing hebben dat sabotage de reden zou zijn van de treinramp.
Hypothese 5
Gevolg van staking
Er
zijn zware acties gevoerd op en rond spoorlijnen in Wallonië, maar
volgens Frédéric Petit hebben de acties zéker niets te maken met de
treinramp.
*
O,
de vakbonden-terroristen hebben de volgende morgen, bij hun eerste
crisis-vergadering, voor de slachtoffers wel een minuut stilte gehouden,
voor ze overgingen tot de orde van de dag.
*
*
GEPLUKT BIJ
*
*
Treinongeval: vader overleden bestuurder gaat een klacht indienen
Bron: BELGA
Robert
D., de vader van de treinbestuurder die zondagavond omkwam bij het
treinongeval in Saint-Georges-sur-Meuse, gaat een klacht indienen. Dat
zegt hij in Het Laatste Nieuws, de kranten van Sudpresse en La Dernière
Heure.
'Ik
ga me burgerlijke partij stellen. Omdat ik tot op het bot wil laten
onderzoeken wat er gebeurd is en waarom mijn zoon moest sterven', aldus
D. in een interview. 'Dat is het laatste dat ik voor hem kan doen. Er is
op identiek dezelfde plek een gelijkaardig ongeval gebeurd in 2008. Dat
is toch niet normaal?'
*
*
Een van de zes Coburger Ministers van Mobiliteit, de zogezegde M.M., de Waalse mobiliteitsminister Bellot, is, samen met La Cour/Het Hof, in gezelschap van Sjarel Michel I, druk taterend, even ter plaatse geweest. Een paar seflies voor het verhakkeld treinstel, voor het familie-archief, U weet wel.
In maart 2001 reden in het Waals-Brabantse Pécrot twee passagierstreinen frontaal op elkaar. Toen vielen acht doden.
Of er, zoals in Wetteren
(4 mei 2013), in het seinhuisje seksfilmpjes speelden, is officieel
niet geweten. Ook niet toen een Nederlands onkundige Waalse toezichter
zijn Nederlandstalige collega niet kon verwittigen bij een ander
trein-‘ongeval’ omdat die… geen Frans verstond.
Maar
gelukkig voor hen de syndicaten bij Coburgia hebben bij Wet geen
rechtspersoonlijkheid. Officieel bestaan zij dus niet en ze kunnen dus
niet verantwoordelijk gesteld worden. Enig ter wereld. Tegennatuurlijke
index-verhogingen en wetteloosheid, het zijn de 2 voornaamste
ingrediënten die van Coburgia een schurkenstaat maken.
Op dergelijke fantasieën is nu eenmaal heel deze bananenrepubliek gegrondvest. De verworven rechten van de misdadigheid.
Of,
een beetje politiek-correcter geformuleerd, de verworven rechten van
een bende belgicistische terroristen…. Maar wat wilt U: over lijken gaan
is een Coburger traditie. Denk maar aan de Repressie….
Ze zijn van de soort die Vlaamse Vredesmonumenten opblazen….
De daders? Ne touchez pas. Gezetslich Geschutzt. De namaker wordt met dwangarbeid gestraft.
*
(Get) Digitalia
*
*
Geen opmerkingen:
Een reactie posten