çççççççççççççççççççççDinsdag 5 September 2017
4282 - DE KRACHT VAN
DE VERADRING VOOR ALLE OPENBARE WIELEN
*
INHOUD: VLAANDEREN REBUILT: het Openbaar Vervoer wordt
vereenvoudigd. Dank zij De Kracht van de Verandering!!! U betaalt en zij draaien
rijden. Met hun ronde voeten wielen kan dat niet meer, lijk nu, vierkant draaien…..
MANNEKE UIT DE MANE: In den hemel is de digitalisering
ook niet meer tegen te houden. Sinds de
Amerikanen het internet controleren heeft St-Pieter ook zo’n appareil gekregen
die de wolken controleert en al de zonden eruit haalt. Iedere keer dat er een ferme leugen verteld
wordt, zegt hij ‘biep’ en schrijft dat weg naar Sint-Pieters boekhouding. ’s Avonds laat is ’t grote paniek. Dat spul begint te piepen en te kraken, te
schruwelen en te janken. Het Officium
Tabellarum Electricarum Sancti Petri belt direct Sint-Isidoor van Sevilla
uit zijn bedde, die is de patroon van het internet, maar
Isidoor heeft al rap door wat er gaande is: ze zijn namelijk in Brussel Le Soir
aan het drukken en er staan verschillende artikels over de Vlamingen in!
VANDAAG: H. Bertijn, Z. Bertrand van Dokkum,
H. Theresia van Calcutta of Moeder
Calcutta: voorloopster van de multiculturele maatschappij, de weldoenster van
Calcutta en omstreken en nobelprijs-winnaar van de vrede in 1979.
OP DE IJTKIJK
**
*
Boodschap van Algemeen Nut.
Sint Isidoor, de Patroon van Tinternet, (allez toch volgens http://www.mannekeuitdemane.be/) is de ganse week druk bezig geweest
met uitzoeken waarom UW Dienaar Digitalia nergens meer te vinden was ergens in The Clouds.
Tot hij vaststelde (en
begrijpend knikte) dat betrokkene geheel in beslag werd genomen door een
Zalig Nietsdoen. Als voorschot op de Eeuwige Zaligheid?
**
*
Ik moest de lezers trouwens allemaal zijn beste groeten
overbrengen, zo luidde de boodschap via
Z. Broeder Isidoor uit Kortrijk (foto hierboven), die meteen vroeg om er kond van te doen, dat men
in de Hemel zot content was met Quickie als Burgemeester, die de Tsjeven daar
na vele decennia gesukkel en gegraai, eindelijk voor altijd
uit het Stadsbestuur had gebonjourd.
En zo kom ik via dat buiten bonjouren in de kleine plaatselijke
polletiek, tot het buiten bonjouren van de PS-SP-ä uit de Landelijke Grote Polletiek,
als voorspaakje voor het buiten bnonjouren van de Tsjeven, die na de
ARCO-Affaire eveneens in de coulissen zouden moeten stranden. Waardoor de vele decennia van
regeren om te regeren, om zodoende zelf in de vleespotten te kunnen blijven
overwinteren. Nu is het aan de DOENDERS. Die volgens het Eerste Artikel van hun statuten, dapper de weg zijn
ingeslagen naar een welvarend, vrij en onafhankelijk Vlaanderen.
En waar er gehakt wordt, vliegen de spaanders in ’t rond.
**
***** *****
Trein-,
tram- en busabonnement voor 60 euro op komst
*
Tegen
eind dit jaar kunnen pendelaars in Gent en Antwerpen voor 60 euro per maand zowel
bus, tram als trein nemen. Met die CityPass
willen De Lijn en de NMBS bewoners uit de stedelijke agglomeraties naar het
openbaar vervoer lokken.
Dat
meldt De Morgen dinsdag. De bedoeling is dat een pendelaar met één kaart zowel
trein, bus als tram kan nemen binnen de eigen agglomeratie. Het standaardtarief
voor de formule zal 60 euro per maand bedragen, zo bevestigt de NMBS aan de
krant. In oktober wordt gecommuniceerd over kortingen voor bepaalde
doelgroepen.
Over
de Citypass wordt in Vlaanderen al meer dan tien jaar gesproken. In Brussel
bestaat al een variant, het MTB-abonnement. Ook Charleroi en Luik hebben al een
Citypass. Maar Vlaanderen vreesde vooral voor inkomstenverlies.
De
betrokken steden reageren alvast tevreden. Antwerpen wil volgend jaar zelfs nog
een stapje verder gaan, met het Mobility-as-a-service-plan (MaaS). De
Antwerpenaar kan dan één abonnement nemen om niet alleen alle openbaar vervoer
maar ook taxi’s en deelfietsen en -auto’s te gebruiken.
*
NADER BEKEKEN
**
*
Efficiëntie is niet alleen kostenbesparend, maar straalt ook
vitaliteit uit, twee zaken waar de voorbije generaties van beroepspolitici geen
kaas van hadden gegeten. En juist daardoor geen tevreden clientèle meer overhielden.
Mistevredenheid die neigt nar revolutie. Ook op de dagen dat
er uitzonderlijk eens NIET werd gestaakt. Want stiptheid is uitsluitend een verdienste
van bekwame mensen. Mensen die verder zien dan hun neus lang is.
Ondergrondse waterleidingen die in 1914 in Bruxellabad de
grond ingingen, werden gewon vergeten. Tot ze na 103 jaren trouwe dienst zonder
de minste zorg, uiteen knalden. Met rampzalige
gevolgen die (weeral eens) niemand had kunnen voorzien. Idem dito voor ondergrondse
tramlijnen, gebouwd in 1981 maar onder voortdurend Socialistisch Bestuur nooit
afgewerkt raakten, die 36 jaar onbenut gewoon lagen te vergaan, lijk in A”pen. Waar
er fier op de borst geklopt werd voor deze nooit geziene ‘prémetro’:
Dat zijn twee kleine voorbeelden heet van de naald, spijst dezelfde
stad met de stralenkrans rond de glanzende ‘A’ reeds in 2012 zichzelf bejubelde als ‘tramstad’.
Omdat die trams nu eenmaal dub bel zoveel zitplaatsjes hadden….Wat ’n pluimpje
was/is voor de constructeurs, niet voor de polletiekers!
Fier als een tot op de draad versleten gieter schreef DM
daarover “in 2008 besloot toenmalig minister van Mobiliteit Kathleen Van
Brempt (sp.a) om de braakliggende tunnels toch in gebruik te nemen”. – “Resultaat
is dat deze ‘prémetro’ in één ruk de halve stad doorkruist tot aan het
Astridplein, bij het Centraal Station”.
Weeral
volgens DM is “de minder goede werking” veroorzaakt door “In drie jaar tijd daalde het
exploitatiebudget van 900 naar 811 miljoen euro. Voilà: dat is de Schots Scheve
en Skibnxe manier van zalen beredderen: gooien met geld.
Als
er al eens ’n revelatie kon (die slimme borden hoeveel minuten en seconden het
nog duurde voor de volgende tram), waren de meesten kort nadien buiten werking.
En ze zijn dat nog altijd.
Succes
in zaken met men iedere dag verdienen met eigen handen. Niet dolor met
‘middelen’ te smossen. Het wordt hoog tijd dat de nieuwe generatie politici
eindelijk datzelfde pmrincipe leren kennen.
Na
lezing, volhardt en onderteken:t
(Digitalia)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten