vrijdag 25 december 2020

500479 - O KESTMIS SCHONER DAN DE DAGEN

 

A VOICE FROM FLANDERS

 

500479 - O KESTMIS SCHONER DAN DE DAGEN

VRIJDAG 25 DECEMBER 2020

INHOUD

EEN KERSTDAG ALS IN OORLOGSTIJD DAAAGS BA DE WAPENSTILSTAND. GEEN VLIEGTUIGEN IN DE LUCHT, GEEN KRAKENDE RADIOSTEM, ZELFS NIET ÉÉN KERSTLIEFJE. ACH JA, ZE ZIJN ER NOG NIET AAN UIT, AAN AL DIE –ISMEN…

*

http://blog.seniorennet.be/guvaal/

KERST 2020

Rechtuit gezegd, ik zou weinig last hebben om in quarantaine te leven. Ik verloor de vrouw van mijn leven, waarmee ik 48 jaar dat leven gedeeld heb, waarbij 35 jaar in het huis waarin ik sindsdien bijna tien jaar alleen leef, wat ook een soort quarantaine is. Kerstmis is dit jaar voor mij een etentje bij de kinderen en voor het overige een tijd zoals de rest van het jaar, waarbij ik dat huis onderhoud, gelukkig een grote tuin heb, met serre, moestuin en kippen en me verder bezig hou met mijn correspondentie, die internationaal is en het maken en bijwerken van mijn blogs.

Dat wil niet zeggen dat ik geen contacten heb, via post en Internet, zoals gezegd internationaal: Frankrijk, Zwitserland, Nederland, Luxemburg en – vooral – Italië, waar twee van mijn drie kinderen geboren zijn en ik nog heel wat vrienden en kennissen heb overgehouden uit ons negenjarig verblijf op Sardinië én mijn tijd als coördinator voor Italië van DAF’s International Trucks Service.

Maar ik kan best begrijpen dat heel wat mensen het nu moeilijk hebben. Mocht dit Corona verhaal twintig, dertig jaar geleden hebben plaats gevonden dan had mijn situatie heel anders kunnen zijn, zoals ze anders is voor velen. Ik zou zeggen: help elkaar, in de eerste plaats de eigen familie. Op het einde van de rit is die het enige wat overblijft. Het koesteren meer dan waard. Een zalige Kerst!

DE TIJD

VIROLOOG PETER PIOT: ‘HET WORDT BETER IN 2021’

©Wouter Van Vooren

Bart Haeck

Vandaag om 11:29

We moeten nog even volhouden tot er een vaccin is, zegt de viroloog Peter Piot, want er zijn geen honderd manieren om met deze epidemie om te gaan. Volgens hem had de Britse regering deze week beter die boodschap gegeven dan te stellen dat het virus ‘out of control’ is.

'Ik voel nog wat vermoeidheid, maar voor de rest ben ik genezen’, zegt de 71-jarige Peter Piot aan de telefoon vanuit Londen. Dit voorjaar werd de viroloog die mee ebola ontdekte en UNAids oprichtte, het VN-programma dat de wereldwijde reactie op de hiv-epidemie coördineert, plots ziek.

Maar het coronavirus rust niet en Piot ook niet echt. Enkele maanden na zijn ziekenhuis opname werd hij de corona-adviseur van Ursula von der Leyen, de voorzitster van de Europese Commissie. Hij leidt ook nog de London School of Hygiene & Tropical Medicine. Vanuit die positie bracht hij de voorbije dagen, vlak voor de finale brexit, Britse en Europese corona-experts bij elkaar voor dringend overleg, terwijl in Londen de winkelschappen leegraakten en aan een gesloten Kanaaltunnel in Folkestone de vrachtwagen parkings volstonden.B

*

CORONA & CENSUUR VRIJE COMMENTAAR

 

Zelfs het weer weet niet goed hoe of wat. Buigen of barsten?

Dan maar doen lijk onze eigenste Grote Verlichte Verstanden: genieten van al deze vrije dagen en vrije nachten. Liefst in onze eigen ‘cluster’, lijk in Bethlehem, achter gesloten deuren en met herdertjes die in de combi al zijn afgevoerd…

 

Digitalia

HOW TO HOLD THE WEST

 

Geen opmerkingen: