MAROKKAANSE BIECHTELING
Een beetje gaan grasduinen bij de feestvarkens (!) die 40 jaar Marokko-in-Nederland vieren. Zeer leerzaam, in die zin dat wij er totaal niets uit leren. We wisten het al lang: het thuisland wordt er met de dag beter op, en wij armer, we zijn er en we blijven er, en tot slot, dat de misdaadcijfers overwegend naar ons wijzen, is Uw schuld.
Opsteller van onderqstaand artikel ‘titelt’ wel …en hoe nu verder… maar hij laat dit put onbesproken. De toekomst is dus werkelijk in Allah’s handen – of zolas wij het zeggen; de Marokkaanse Gemeenschap zal Gods water over Gods akker laten lopen….Of zien hoelang de kruik tewater gaat voort ze breekt….
Het is natuurlijk nog nooit in hun nomaden-hersens doorgedrongen (toch wel hoor, maar zo slim zijn we wel dat niet te laten blijken) dat ‘diploima’s halen en werken’ nergens voorkomt in de opsomming van wat zij toedragen aan onze Gemeenschap: Lees in dit artikel maar deze zin bijvoorbeeld:
Marokkanen willen graag meedoen en meer participeren. Dit is zichtbaar op vele terreinen zoals sport, politiek, toneel, theater, enzovoort.
Maar de tijden zijn veranderd….Nu is het te laat voor die 2 begrippen;’afstuderen en werken, met loon naar verdienste’ het job-aanbod is onvoldoende geworden om de eigen mensen een fatsoenlijk inkomen te geven, en om de sociale kassen te blijven voederen…
We zullen dus zelf een beetje voor Allah moeten spelen..Teveel varkens makt de spoeling dun (!)
Een beleefde ‘gast’ die zijn wereld kent, weet wanneer de tijd gekomen is om afscheid te nemen.. We zouden graag goede vrieden blijven, jullie hebben een prachtland, dat zelfs al in de Oudheid gewaardeerd werd. Dat bewijzen de achtergalten sporen van een klassieke beschaving, die zelfs wij niet hadden in onze Germaanse bossen. Romeinse tempels met Griekse zuilen, want die Ouden kenden er ook wat van..
En wat meer is, en waar jullie niet graag spontaan over spreken, is die ‘godsdienst’ van jullie. Waarschijnlijk met de gedachte van geen slapende honden (!) wakker te maken en weerwerk te krijgen op al die Halve Manen en die volkstoelopen bij het Vrijdaggebed. Godsdiernst is een privé-zaak, hoor ik jullie ons nazeggen. Maar dàt is juist het probleem met die ‘godsdienst van jullie’, omdat hij, door in te gaan tegen onze wetten, normen en waarden, veel meer is dan een ‘godsdienst’, maar juist een matschappijvorm wil die volledig op jullie woestijncultuur gericht is. Wij stenigen geen overspelige vrouwen terwijl de ‘overspeler’ vrij-uit gaat. Onze vrouwen mogen gezien worden. Letterlijk en figuurlijk. Ze mogen O schande nietwaar, in auto rijden, en alleen over straat lopen…Wij geraken, bij echtelijke problemen, niet zo goedkoop af van onze eega’s, door 3 keer te zeggen : Ik verwerp U. Ik verwerp U. Ik verwerp U.Al moet ik toegeven dat voor dit eenvoudig systeem wel wat valt voor te zeggen is. Bespaart enorm veel advocaatskosten!
Leid ons AUB niet in bekoring, omdat tegen U allemaal ‘in globo’ te zeggen, dat wij U verwerpen. Hou de eer aan uzelf en keer terug naar Uw geiten. Jullie zijn in jullie land allemaal miljonnairs! Wij gaan hier wat meer windmolens bouwen, en krachtcentrales, zodat wij jullie Broeders niet langer moeten vetmesten met petro-dollars. En de collaboralen die aldaar ofwel gebaggerd en opgespoten hebben, ofwel voor voetbaltrainere gespeeld à rato van € 250.000 per maand, wel we zullen deze mensen elders leren zich in te zetten. Enough is enough! Desnoods Algemene Mobilisatie en Wedereoproeping onder de Wapens! Is trouwens iets dat goed is tegen de werkloosheid en het druggebruik.
En in zeer ondergeschikte volgorde: gelieve een andere leverancier te zoeken voor jullie gebedsmatjes. Onze tapijtindustrie in West Vlaanderen is om zeep, en de ‘cartons’ die Allah’s naam vereeuwigden werden opgerstookt in onze verwarmingsketels. Want de Weverkens die ter botermakrt gaan, die kopen weer 1 pond sa vieren…..Zelfs de muizen uit de schapraaien zijn vertrokken… Nu is het jullie toer….
Waar staan wij nu, en hoe verder?
Uit een onderzoeksrapport, opgesteld in opdracht van de toenmalige minister voor Integratie Rita Verdonk, blijkt dat de tweede en derde generatie Marokkanen veel beter zijn geïntegreerd in Nederland dan Turkse of Chinese generatiegenoten.
Volgens een woordvoerder van het Sociaal en Cultuur Planbureau betekent dit echter wel dat problemen zich hierdoor eerder uiten buiten de eigen sociale groep. De Marokkaanse gemeenschap is actiever, maar ook minder hecht vergeleken met andere migrantengemeenschappen. Marokkanen willen graag meedoen en meer participeren. Dit is zichtbaar op vele terreinen zoals sport, politiek, toneel, theater, enzovoorts.
Hoewel Marokkanen zich dus manifesteren op vele terreinen, laten onderzoeken en berichten in de media tegelijkertijd zien dat een deel van de Marokkaanse jongeren het moeilijk heeft. Zij komen vaker in aanraking met justitie en veroorzaken onrust en gevoelens van onveiligheid in de samenleving. Daarnaast veroorzaken zij onrust binnen de eigen familie en negatieve beeldvorming over Marokkaanse jongeren. Het is vaak niet duidelijk waarom deze groep jongeren zich anders manifesteert dan de rest. Mogelijk heeft dit gedrag, naast het groepsgedrag van jongeren in het algemeen tijdens de pubertijd, te maken met de sociaal-maatschappelijke positie waarin zij opgroeien en met factoren die te maken hebben met de positie in de samenleving, zoals werkloosheid, achterstelling, uitsluiting, discriminatie, provocatie, beledigingen, enzovoorts. Ook de tegenstrijdige eisen die vaak aan deze jongeren worden gesteld spelen een rol. Het is voor deze jongeren moeilijk om aan alle verwachtingen te voldoen waardoor ze uit balans raken. Sommige van deze jongeren glijden af naar drugs en criminaliteit of dreigen te radicaliseren. Ook de media speelt een belangrijke rol in het uitlichten van deze kleine groep jongeren. Politici spelen op hun beurt weer in op de berichtgeving in de media om hiermee stemmen te trekken.
http://www.40jaarmigratie.nl/40jaar/
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten