WE NEMEN WAT WE NIET VANZELF KRIJGEN
Zondag en Hoogdag – en toch weer moeten knabbelen aan hetzelfde been…..
We naderen stilaan de climax in Europa. Wat de immigranten niet in de schoot geworpen krijgen, beginnen ze nu al af te dwingen door (voorlopig) geweldloos verzet. De volgende stap is gijzelneming om hun gedacht (een verblijfsvergunning, een moskee, een uitkering) te krijgen. Nog even later volgt dan opstand en revolutie, in naam van hun Almachtige Allah…
Indachtig dat het wentelwiel van de Geschiedenis nu ook weer niet zo snel draait, is dat alles wellicht niet voor morgen, zelfs niet voor overmorgen. Maar het zit er aan te komen, de tekenen bedriegen niet…
Dan denk ik dikwijls: hadden wij allemaal, van in het prille begin, wat meer haar op onze tanden gehad…Door bijvoorbeeld van iemand op straat in vreemde klederdracht, deze te gaan belachelijk maken, net zoals de zogezegd ‘wrede schoolkinderen’ plegen te doen met de buitenbeentjes onder hen. Wat nu bij wet verboden is geworden, want bij ‘pesten’ wordt zelfs de politie erbij geroepen. Een hoofddoek gezien? De dagbladen moesten er vol van hebben gestaan, om het af te keuren. Terzake moest ereen idringende reportage over gemaakt hebben, met belichting de achterlijke achtergronden, er op wijzende dat deze zaken weliswaar konden voorkomen bij achterlijke volkeren, maar toch niet gedoogd werden in onze beschaafde maatschappij. Mannen op straat in lange ‘djelabahs’ moesten publiekelijk belachelijk gemaakt geweest zijn, in hun lange vrouwenkleren, d dagdagelijks klaar om naar een gemaskerd bal ‘only men’ te gaan. Die onhygiënische baardgroei moest overal, om gezondheidsredenen en in het algemeen belang, verboden geweest zijn, evenals al die rare hoofddeksels, die bij ons misschien op carnaval een paar uren kunnen geduld worden….
Onder het excuus van stedebouwkundige voorschriften, moesten alle satelliet-schotelantennes verboden geweest zijn: het ging vroeger wel allemaal met de distributie, en daar verdiende Vadertje Staat tenminste nog iets mee, terwijl de exotische Arabische uitzendingen tenminste gefilterd zouden kunnen worden.
Vrijheid van godsdienst zou dan niet meer mogen gelijk gesteld worden met gesubsidieerde openbaarheid van godsdienst. Onze landen zijn, als men het nu gaarne hoort of niet, overwegend katholiek, en er was geen enkele reden om daar geforceerd verandering in te willen brengen. Als men de lat voor het katholicisme gelijk wilde leggen (door ook daar de subsidies af te schaffen), dat men dan de vroeger door de Staat geroofde fortuinen eveneens teruggaf. Niemand schijnt zich dat nog te herinneren, maar de Eredienst werd pas erkend en gesubsidieerd, nadat door de Franse Revolutie alle kerkelijke eigendommen ‘genaast’ werden…Ooit al eens de Franse Revolutie bekeken van uit het standpunt ‘Gij zijt rijk en ik ben arm’, en ‘dijn is mijn’? Want dat was ook een eigenschap van de aanbidders van ‘de Rede’, door geweld pakken wat ze konden…...
De Oude Media moest de nadruk gelegd hebben op de verschillen tussen economische avonturiers, godsdienst-fanaten en echte asielzoekers. Het is nu zo ver gekomen, dat er asielzoekers uit de mede-lidstaten van de EU in ons land komen, aangetrokken door de weelderige sociale voorzieningen…. …
En dat men maar vlug achterwege laat te spreken over ‘gastarbeiders’ Er is immers geen mens die begrijpt waarom er dan nog werklozen zijn. Aan het statuut van ‘de werkloze’.zou rap geremedieerd zijn, door wat minder laks op te treden. Families die in de 3de generatie ‘werkloos’ zijn, zouden in het Guiness Book of Records dienen te komen, om op die manier te schande gemaakt te worden voor de hele wereld. Hetzelfde voor de 20-jarige, de 10-jarige, de 5-jarige doppers. Met dit verschil, dat niet alleen zijzelf, maar ook al hun medeplichtigen uit de vakbond en de ‘centrales’ publiekelijk zouden moeten getorpedeerd worden. Ze zouden moeten te kiezen krijgen: ofwel dat, ofwel in de stratosfeer ‘gefuseerd’ te worden. In beide gevallen zouden wij dan over hun verder leven niets meer vernemen, wat nog maar goed is ook….
De ‘primeurs’ van de import-criminelen, om het even, 1ste, 2de of 3de generatie moesten verwittigd geweest zijn: onverbiddelijke uitwijzing voor heel de tronk, met verbod nog ooit één voet te zetten in om het even welk Europees land…Liever dat dan overvolle Staatshotels, waar de simpele belastingbetaler hen en hun familie nog moet onderhouden ook. .
Maar ja! Moest dat allemaal gebeurd zijn, dan was ‘links’ al 30 jaar vroeger van de kaart geveegd, en stonden Vlamingen en Walen in ons land nu misschien niet met zo’n lange messen tegenover elkaar. De scheiding was dan misschien minder pijnlijk verlopen, zodat we als goede buren beter elk onder een apart dak hadden gewoond, dan als landgenoten onder dezelfde Staatsstructuur.
Voor exotische klederdracht, markten lijk Arabische souks, exotische keuken en exotische stranden, moest men dan maar naar exotische landen gaan. In plaats van die exotische landen naar hier te willen halen….
Waarom ik dit zeg over die ‘zachte scheiding’? Wel, als er, vooral bij de franscouillons wat meer poen kon binnengehaald worden bij de Vlamingen, dan zouden ze waarschijnlijk wat inschikkelijker geweest zijn. In ieder geval, de Vlamingen hadden in voorkomend geval wat meer financiële ademruimte gehad….Nu is de room van de melk verdwenen in een mand zonder gat…
Tot slot; oot al eens nagedacht hoeveel miljarden Eiuro’s per jaar legaal en meestal illegaal naar de thuislanden versluisd worden? Ooit al eens nagedacht waarom onze ‘risthuizen’ overbevolkt geraken met mensen die nooit ook maar ene frank hebben bijgedragen? Ooit al eens nagedacht waarom de meeste vreemdelingen in de thuislanden willen begraven worden? Als het daar zo goed is, waarom zijn ze dan naar hier bij ons gekomen?
Godsdienst waanzin in het Hoge Noorden
In Kopenhagen hebben 30 uitgeprocedeerde asielzoekers toevlucht in de Vrouwenkerk (Vor Frue Kirke) gezocht, omdat een gedwongen uitwijzing naar Irak in het verschiet lag. Ze hopen op de naastenliefde en hulp van de christelijke kerk.
De kerk zal ze er niet uitgooien, maar kerkbestuurder Ole Ehlers is niet enthousiast dat de kerk voor politieke doeleinden wordt misbruikt: ”In principe zouden we de mensen verzoeken te vertrekken, maar we zullen ze er niet met geweld uitgooien.”
Ehlers heeft het over een bezetting door ongeveer 20 autonomen die de Irakezen ondersteunen. Ze sleepten een koelkast en verschillende etenswaren de kerk binnen.
Pikant: al in 1992 probeerden 70 stateloze Palestijnen in dezelfde situatie toevlucht te zoeken in de Blågårdkerk in Nørrebro in Kopenhagen. Nadat ze maandenlang in de kerk hadden doorgebracht, zorgde een speciaal daarvoor gemaakte wet (deze wordt de Palestijnenwet genoemd) ervoor dat de in totaal 460 Palestijnen asiel kregen in Denemarken.
Vier jaar geleden publiceerde de toenmalige minister van Integratie het resultaat van deze wet. In een rapport omschreef ze de integratie van de Palestijnen als mislukt: in 2005 liet onderzoek zien dat ongeveer 42% (135) van de Palestijnen de jaren daarna betrokken was bij criminaliteit en werd veroordeeld en dat 74% (238) ”passief verzorgd” werd. 110 van de 321 geboren Palestijnse kinderen zijn 56% (62) betrokken bij criminaliteit. Deze destijds gelukte asielaanvraag moet voor 300 Irakezen, die door een afspraak van het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken met de Irakese regering teruggestuurd zouden worden, ook deze keer lukken. ”We hopen dat we een arbeidsvergunning krijgen en we weigeren terug te gaan naar Irak”, zegt een Irakees, T.A., die zijn arbeidsvergunning op grond van een gevangenisstraf is kwijtgeraakt.
In de loop van de dag zullen meerdere van hun vrouwen en kinderen zich in de kerk bij hen voegen. In het zwart geklede ”uitsmijters” bewaken de kerk. De kerk is gesloten voor kerkgangers. Wie zal deze machtsstrijd winnen?
Wat hebben Irakese, vooral criminele, moslims in een christelijke kerk te zoeken? Dat vraagt de minister van Integratie Birthe Roenn Hornbech zich terecht af. Ze is er blij mee dat men nu in ieder geval weet waar deze (criminele) Irakezen zich ophouden en waar dientengevolge de politie ze kan afhalen.
Ze vraagt zich ook logischerwijs af waarom de islamitische Irakezen geen toevlucht hebben gezocht in een moskee. Waarom komen moslims naar christelijke kerken, terwijl de christenen hen toch vervolgen? Ze zegt consequent dat de ”asieloorlog” eigenlijk een politieke godsdienstoorlog is. Dientengevolge vraagt ze zich helemaal correct af waarom de kerkelijke gemeenteraad van de Brorsomkerk (waar de Irakezen inmiddels naartoe verhuisd zijn) in Nørrebro de Irakezen niet heeft aangeraden in een moskee om asiel te vragen. Ze wijst er bovendien op dat christelijke asielzoekers uit Irak een verblijfsvergunning hebben gekregen.
De kerk is voor kerkgangers gewoon geopend. Nadat de gevangenisstraf van Taleb Ansari bekend werd, fungeert hij niet meer als woordvoerder van de Irakezen. Intussen kon men nog een andere Irakees als veroordeelde drugs- en wapenhandelaar identificeren, Gassan Younis, die opviel door zijn tatoeage. Eigenlijk zijn echter alle aanwezige Irakezen crimineel, omdat ze hun verblijfsrecht zijn kwijtgeraakt, maar zich verzetten tegen hun uitwijzing.
Het aantal Irakezen in de kerk is gestegen naar ongeveer 60. Ze worden door ”goedmenschen” en verschillende groeperingen verzorgd. De groep ”Kirkeasyl” (Kerkasiel) heeft bankrekeningnummers bekendgemaakt, een wensenlijst samengesteld en kaarsenoptochten aangekondigd.
Nu, kort voor Pinksteren, is waarschijnlijk ongewild een bericht doorgesijpeld: de Deense sympathisanten en ondersteuners van de Irakezen hebben zich bereid verklaard de Irakezen privé onder te brengen en alle toekomstige uitgaven op zich te nemen.
Bron Het Vrije Volk
zondag 31 mei 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten