.
HET MES VALT IN AMSTERDA
Zwarte tijden voor Nederland
HANS BESSELING - 03 FEBRUARI 2010
Men is immers bereid heel ver te gaan in het zich aanpassen aan de omstandigheden, zoals WOII ons heeft geleerd.
Wie herinnert zich Menno ter Braak? Aan de vooravond van de bezetting van Nederland door een vreemde, barbaarse macht, die de grootste verworvenheid van de Beschaving, de bescherming van het vrije woord, met het voor de veiligheid van de burgers bestemde justitutionele apparaat zou onderdrukken, trok Menno ter Braak de conclusie, dat hij deze breuk in onze beschaving niet kon voorkomen en niet wenste te overleven.
Hoever kunnen we gaan met te willen leven onder omstandigheden, die in het licht van onze door de eeuwen heen, ook internationaal geëvolueerde beschaving als menselijk onaanvaardbaar worden ervaren? Heel ver leert de geschiedenis. In de islamitische landen kunnen heel veel mensen, al dan niet moslim, hierover meepraten. Zolang het eigen bestaan, het eigen familieleven kan worden gered is de mens in machteloosheid bereid de ogen te sluiten voor het meest gruwelijke onrecht medemensen aangedaan. Zij, die WO II nog bewust hebben meegemaakt, hebben deze ervaring hun hele leven meegedragen. Zij ook ergeren zich aan het gebruik van woorden als nazisme en fascisme als goedkope scheldwoorden. Met Joost Niemöller ben ik het eens dat dit van een naïef onbegrip getuigt tegenover de Holocaust en de hieraan ten grondslag liggende uiterste kwaadaardigheid.
Ook ik vind dat de kritiek op de islam met eigen woorden moet worden geformuleerd. Een fascistoïde ideologie? Nee, het is duidelijker om vast te stellen dat de islam een gewelddadige ideologie is, omdat het heilige, onaantastbare boek, de Koran, in de chronologisch laatste verzen (en daardoor volgens het islamitisch geloof alle daarvoor te plaatsen opdrachten vervangend) oproept tot gewelddadigheid tegenover afvalligen en ongelovigen. Overeenkomstig deze opdrachten wordt er door islamieten gemoord. Het gaat niet aan een demonstratie in Amsterdam naar aanleiding van het vermoorden in Egypte van Koptische christenen op teletext te vermelden als een demonstratie tegen religieus geweld in Egypte. Na vernieling van een reeks christelijke kerken vermeldt men als verschrikkelijk feit dat er bij een moskee ramen zijn ingegooid. Aan de demonstratie in Amsterdam namen geen moslims deel. Maar zolang onze moslims niet massaal de straat opgaan om tegen de talloze in de naam van hun Allah gepleegde moorden te protesteren (waartoe ze hier de vrijheid hebben) mag men de volgens de islam verdoemde ongelovigen niet verwijten steeds feller te worden in de bestrijding van het oprukken van dat geloof.
Wie had bij de bevrijding in 1946 kunnen denken dat er ruim zestig jaar later een politiek proces zou worden beraamd door islamofielen tegen een parlementariër, die zijn leven op het spel zet om ons te waarschuwen voor de gevolgen van de islamisering, met de onvermijdelijk daaruit voortkomende onderdrukking van de vrijheid van meningsuiting. Maar het is geen kennis van en bewondering voor de islam, of regelmatige gesprekken met moslims over de gebeurtenissen in de wereld, die de anti-Wilders meute zo islamofiel maakt. Nee men constateert dat de meerderheid van onze moslims tot het maatschappelijk zwakke deel van onze bevolking behoort en derhalve onze steun zou verdienen. Men wijst er op dat er zelfs bij zijn, die zich maatschappelijk naar boven weten te werken en die zich tevreden tonen met onze maatschappij, die zo gemakkelijk aan al hun wensen tot handhaving van met hun geloof verbonden vreemde gebruiken tegemoet komt. ‘Laten wij ons verbonden voelen met elkaar’, is de roep van de heersende elite, met als patrones en woordvoerster niemand minder dan de Koningin. Maar bovenal probeert men de gevestigde politici te behoeden voor de gevolgen van hun onbeheerste immigratie politiek, die door de autochtone bevolking soms zelfs al letterlijk als bedreigend worden ervaren. De kiezers zullen straks velen van hun zetels verwijderen ten gunste van een alternatief, geopend door een moedig parlementariër, die zijn leven op het spel durft te zetten voor het behoud van onze vrijheid en beschaving.
Hoe kan men voorkomen dat er in dat naïeve, domme, maar ook kwaadaardige proces tegen de voorman van een paar miljoen niet naïeve Nederlanders de beide boeken, Mein Kampf en de Koran, worden onderworpen aan een tekstvergelijking? De uitkomst daarvan zou immers wel opzien baren in de islamitische wereld, om het zachtjes uit te drukken. Een PvdA rechter als Jan Moors (een broer van PvdA coryfee Hans Moors?) zal er echter wel iets op vinden. Natuurlijk is Wilders zich niet te buiten gegaan aan onwaarheden over de islam. De onwaarheden en het ontkennen en verbergen van feiten kunnen worden aangewezen bij zijn vijanden. Het onwaarachtige verslag over de terreur in Culemborg en het ontbreken van een verslag over de anti-joodse terreur in de hele islamitische wereld, maar ook in onze ‘prachtwijken’, spreken daarover boekdelen. Om te voorkomen dat het proces het onbedoelde effect heeft voor de kiezer een opening van zaken te geven over de islamisering van Nederland en Europa zal men wel geen andere keus hebben dan het vandaag al opmerkelijke stilzwijgen over het proces.
Even leek het of links Nederland de aandacht van het proces kon afleiden met de uitkomsten van het Irak onderzoek door de commissie Davids. Wie is die Davids eigenlijk, dat hij met een stalen gezicht kan beweren dat er rechtsbeginselen zouden zijn geschonden, omdat het verwijderen van die gruwelijke dictator Saddam Hoessein met zijn perverse zoons niet in opdracht van de Veiligheidsraad geschiedde? Het zou in strijd zijn geweest met het volkenrecht. Volkenrecht, met een beslissende stem voor de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties: de door en door corrupte club, waar het grootste aantal van de leden er meteen uitgetrapt zou moeten worden als het Handvest serieus zou worden genomen. Een heldere Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, helaas door de EU afgezwakt om een grotere internationale erkenning (lees van islamitische landen) te verkrijgen, een wapenstilstand in Korea tussen Noord en Zuid, het zijn de enige wapenfeiten van deze inmiddels door en door corrupte organisatie. Over het IPCC van die organisatie zullen we hier maar zwijgen.
Ik blijf echter het oordeel van mijn eigen verstand, dat ik dank aan die eeuwenlange evolutie van de beschaving hier in Nederland, hoger schatten dan het resultaat van die machtspelletjes in de VN, die drapering der gewetenloosheid in rechtsvormen, om met Jacques de Kadt te spreken. De columnist, Max Pam merkte op dat met de wetenschap van nu de beslissing van Chamberlain in München in 1939 verkeerd was, maar dat hem met de kennis van toen misschien niets anders te doen stond. Maar het was niet zozeer de kennis van toen, die tekort schoot, maar de gehechtheid aan het respecteren van de ‘volkenrechterlijke’ verhoudingen, die Chamberlain het niet liet opbrengen Hitler voor te houden een ‘misdadig regiem’ te vertegenwoordigen, zoals veel later Ronald Reagan dat tegen de Communistische machthebber uit Rusland wel durfde te doen.
Zegt de wetenschap van nu dat Amerika Saddam Hoessein niet had moeten verwijderen? We zullen nooit weten hoe het met die gruwelijke dictator zou zijn afgelopen als Bush niet de moed had gehad, waar het Chamberlain aan ontbrak. Het door Davids als echec aangeduide resultaat van de aanval op Irak had in elk geval geen vreedzaam alternatief.
Maar in Irak bleef de onderschatting van de gewelddadige geloofsijver, verbonden met het islamitische geloof, de pogingen frustreren om tot een rechtsstaat in onze betekenis te komen. Aan dit aspect van de beoordeling destijds van de noodzaak Saddam te verwijderen zal door Bos in zijn beoordeling van het rapport Davids geen gewicht worden toegekend, hoewel hij daar een punt zou hebben. Als Van Walsum in dat rapport erkent dat er geen volkenrechterlijk mandaat lag, maar dat politieke overwegingen desalniettemin tot een aanval konden doen besluiten, dan is het jammer dat Balkenende dat niet zó meende te kunnen verdedigen, zoals Blair dit wel deed. Overigens laat het standpunt van de regering met betrekking tot het rapport op zich wachten. Voorlopig ligt men nog met elkaar in de clinch over onze aanwezigheid in Uruzgan, waar we druk bezig zijn de vrouwen weer de plaats te geven, die hun streng islamitische mannen aan vrouwen toestaan. Misschien kan Wilders in het proces nog eens de bevestiging van het doodvonnis door dat gekozen parlement in Afghanistan ter sprake brengen van die journalist, die het gewaagd had de vrouwenrechten van het internet te ‘downloaden’.
Intussen blijft die groeiende aanhang van de PVV zijn leven stilzwijgend maar zo goed mogelijk inrichten. Men is immers bereid heel ver te gaan in het zich aanpassen aan de omstandigheden, zoals WOII ons heeft geleerd. Hét grote verschil tussen toen en nu is dat wij straks in algemene verkiezingen onze stem nog kunnen laten horen, terwijl toen onze ogen pas werden geopend toen het te laat was. En had Menno ter Braak vóór het uitbreken van de oorlog geen politiek leider aan wie hij zijn steun kon geven, wij hebben nog wel zo’n leider. Menno te Braak kreeg van de regering te horen dat we rustig konden slapen, zoals ons thans door de heersende elite wordt voorgespiegeld dat islamisering OK is. Geert Wilders verkondigt in waarheid dat dit niet het geval is en dat hij ons wil voorgaan in de strijd voor het behoud van onze vrijheid en beschaving.
Psst
Op het media-front heerst windstilte. Duistere zaakjes worden nu eenmaal liefst in duisternis afgehandeld. Is alleen bekend gegeven dat Wilders slechts 3 getuigen voor de Rechtank kau oproepen : Islam-geleerden. De ervaring-deskundigen in woord en daad, zijn geweerd.
Bedenking: met de woorden van de 3 toegelaten getuigen zal men probeen alle kanten op te kunnen. De woorden van de andere 15 zouden inderdaad wel eens niet voor interpretatie vatbaar kunnen geweest zijn. Dus: geen risico.
Mooie uitgangspositie om later te pleiten dat de rechten van de verdediging geschonden waren….
In voetbaltermen zou men kunnen stellen 3 tegn 15 voor de Linkxen…..
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten