Vrijdag 23 Juni 2017
4179 -VRIJHEID VAN
MENINGSUITING NAAR FRANS MODEL: HET IS ZO VER
*
INHOUD: FRANKRIJK/ISLAM INVASIE: zich in een gevecht op leven en
dood verdedigen, is haat zaaien, ziek zijn en andere mensen behandelen zoals
die ons behandelen.
OP DE IJTKIJK
*
Ik wist het niet, dus pleit ik onschuldig, Meneer de
Voorzitter.
Kunnen we van nu voort niet meer zeggen, want E.J. Bron heeft
os het bestaan onthuld van
la 17e chambre correctionnelle du
tribunal de grande instance de Paris.
En dat is andere pâté dan ons bliedeigen CGKR-ke dat onlangs verpluimd
is tot UNIA, dat zegt te staan voor gelijke kansen en nog wat.
Eindelijk hebben wij, Vlamingen dus een officiële instantie
die ons in dit land niet als tweederangs
burgers wil zien behandelen. Maar waar we toch eerst nog moeten voorrang geven
aan ‘nieuwkomers’. Die er notabene op
staan bij ons en overal waar ze binnendringen, hun eigen herkomst met hand en
tand, ja zelfs met bommen en granaten, te verdedigen, ja zelfs erop staan die achterlijkheid
aan; op aandringen van de heersende elite, ons op te dringen als een ‘verrijking’.
Dat komt op hetzelfde neer, als de wereldbol naar links te
willen doen draaien: van West naar Oost. Met zonsopgang in het Westen en Sunset
in het Oosten. Bij de pietrol-boeren. Wat dus zonder te embrayeren, moet gepaard
gaan met een hels gekraak dat tot in de sterren te horen moet zijn.
Dat heeft helemaal niets te zien met Beschaqving.
Integendeel. Het heeft alles te maken met ‘Vooruitgang’.
Wie dat anders ziet, lijdt aan ‘islamofobie’ en zaait haat in plaats van distelpluisjes
Le Petit Larousse Illusré, ‘qui sème à
tout vent’, is ook Frans en moet dus dringend op zoek naar een nieuw devies,
want er mag allen gezaaid worden als de wind goed zit. T.t.z. Linx…. Anders
zwaait er wat.
**
*
Onder druk van de Duitse Kanselikerster zal de nieuwe Macroni
de zaken ‘laten ‘tis’. Integendeel de Parijse donkere wolken waaien altijd over
naar bij ons. Wat het gevaar voor blikseminslag alleen maar acuuter maakt.
Vraag: zou Mohamiofobie ook in de Petit
Lrousse Illustré opgenomen staan? Indien niet, dan is ondergetekende safe.
*
En nu over naar de inspiratie-tekst Met erkentelijke dank aan
http://cult.tpo.nl/2017/06/22/een-juridische-jihad-in-frankrijk/
*
(Digitalia)
*
Er
woedt een juridische jihad in Frankrijk, en ook islamkritiek buiten Frankrijk
wordt berecht
Of:
de Europese gedachtenpolitie in Parijs
Fransen
waren vroeger gek op duelleren. Je hoefde maar iets te zeggen of iemand sloeg
met een handschoen in je gezicht, als uitdaging voor een tweegevecht op leven
en dood. Sinds het eind van de negentiende eeuw hoeft dat niet meer, maar kan
de Fransman naar een speciale instantie om zijn eer te verdedigen: de 17e kamer
van de Parijse rechtbank, voluit la 17e chambre correctionnelle du tribunal de grande instance de Paris.
In plaats van die handschoen te gebruiken en je leven te riskeren, kon je
voortaan zeggen: ik sleep u voor het 17e.
Oorspronkelijk
werd deze kamer in het leven geroepen als ‘Perskamer’, en zo wordt hij soms nog
wel genoemd: een rechtbank die de vrijheid van de pers en de vrijheid van
meningsuiting moest afbakenen en bewaken. Die moest oordelen waar opinie
eindigt en laster begint. Chambre d’opinion wordt ook wel gebruikt.
Kritiek
op islam in de kiem smoren
In
deze eeuw is de 17e kamer vooral een zeer geliefd instrument geworden voor
radicaal islamitische en antiracistische belangenorganisaties, om iedere vorm
van kritiek op de islam in de kiem te smoren. De meest venijnige en fanatieke
van dit soort clubs is het CCIF: het Collectif Contre l’Islamophobie en France,
een salafistische groepering, algemeen gezien als de uitvinder van het
onzinnige begrip ‘islamofobie’, en gelieerd aan de Moslimbroederschap, onder
meer via de Egyptische familie Ramadan.
Ja,
die van Tariq Ramadan, kent u hem nog, de wetenschappelijke charlatan die de
Erasmus Universiteit een flinke poot uitdraaide. Tariq is in Frankrijk veel en
onaangenaam in het nieuws -Frans is zijn moedertaal-, op dit moment vanwege een
tweet waarin hij zegt dat besnijden van vrouwen een ‘islamitisch cultureel
dingetje’ is, waar moslims zelf over moeten discussiëren en anderen zich niet
mee moeten bemoeien.
De
hoop dat Frankrijk over 30 jaar een islamitisch land zal zijn
Om
nog even verder de toon te zetten, de woordvoerder van het CCIF, een zekere
Marwan Muhamed, deed deze uitspraak:
Qui a le droit de dire que la France dans 30 ou
40 ans ne sera pas un pays musulman? Personne n’a le droit de nous nier cet
espoir là. De nous nier le droit d’espérer dans une société globale fidèle à
l’Islam. Personne n’a le droit dans ce pays de définir pour nous ce qu’est
l’identité française.
Het
komt hier op neer: ‘niemand heeft het recht ons moslims de hoop te ontnemen dat
Frankrijk over 30 of 40 jaar een islamitisch land zal zijn, of dat de hele
wereld trouw aan de islam zal zijn, en niemand heeft het recht ons als moslims
voor te schrijven wat de Franse identiteit eigenlijk inhoudt.’
‘Aanzetten
tot haat
In
een vorig stuk noemde ik de Franse historicus Bensoussan, die zich voor de
rechter moest verantwoorden. Hij had in een televisieprogramma de alleszins
correcte opmerking gemaakt dat antisemitisme deel uitmaakt van de
Arabisch-islamitische cultuur, en jonge moslims met de moedermelk wordt
ingegoten(*).
Die
rechter was er vanzelfsprekend één van de 17e kamer, de aanklacht kwam van het
CCIF, en luidde zoals gebruikelijk in dit soort zaken: aanzetten tot haat en
discriminatie van moslims. In zo ongeveer de enige krant die niet altijd
meedoet aan het knuffelen van de moslim, de Figaro, werd deze zaak een
‘juridische lynchpartij’ genoemd.
Bensoussan
werd vrijgesproken door de 17e kamer, maar het CCIF ging in beroep.
Feiten
zetten aan tot haat
Robert
Ménard, de Front National burgemeester van het Zuid-Franse Béziers, werd door
de 17e kamer veroordeeld tot een geldboete, omdat hij in het openbaar had
gezegd dat hij Franse schoolklassen met meer dan 90% islamitische leerlingen
geen goed idee vond. Hij werd veroordeeld tot een boete van 5000 euro.
De
journalist van Algerijns-joodse afkomst, Eric Zemmour, werd twee keer door de
17e kamer veroordeeld, in 2006 en 2014. De eerste keer had hij in een discussie
op tv gezegd dat Franse gevangenissen voor meer dan 70% vol zaten met volk uit
Noord- en zwart Afrika, een statistisch gegeven waar niets op valt af te
dingen, maar dat niet in het openbaar mag worden uitgesproken, omdat het dan
aanzet tot haat en discriminatie, aldus de rechtbank.
De
tweede keer had hij in een interview met de Italiaanse krant Corriere della
Sera gezegd dat moslims zouden moeten kiezen tussen de islam en Frankrijk.
Zoiets verschrikkelijks mag natuurlijk al helemaal niet worden gezegd, zelfs
niet als het alleen maar de mening van iemand is.
De
straf was in beide gevallen een boete van een paar duizend euro.
Antisemitisme,
de bosbrand
Ondanks
het eerder gesignaleerde antisemitisme uit islamitische hoek, dat woekert als
een bosbrand in Frankrijk en elders in Europa, is me niet direkt een geval
bekend dat daar iemand voor werd vervolgd, in ieder geval geen moslim. De 17e
kamer heeft wel ontkenners van de massamoord op joden aangepakt, een strafbare
mening in Frankrijk en de meeste andere Europese landen, mits in het openbaar
verkondigd, en mits door een niet-moslim, althans, zo lijkt het.
Nog
één gevalletje van vrijspraak, de Seine is niet alleen met tranen gevuld.
De
vooraanstaande filosoof en auteur Pascal Bruckner (lees die man!) werd door een
paar radicaal islamitische organisaties voor het 17e gesleept, omdat hij had
gezegd dat deze organisaties ideologisch medeschuldig waren aan de slachting
bij Charlie Hebdo, door te weigeren die slachting te veroordelen, of door hem
zelfs te vergoelijken. Daar zit natuurlijk wat in: als je zo’n massamoord
weigert te veroordelen -zoals onze eigen clown Peter R. de Vries- gaat men in
bepaalde kringen al snel denken dat er niets verkeerd aan is, en kun je wachten
op het volgende abbatoir.
In
de Franse taal publiceren is al gevaarlijk
Wat
kan mij die 17e kamer schelen, hoor ik u denken. Het is hier Frankrijk niet en
wij hebben al genoeg gezeur met die halfgare processen tegen de Geert.
Luister
en huiver: vorig jaar werd een Zwitser aangeklaagd voor het 17e, omdat hij op
een Zwiterse site een Tunesische islam-apostaat aan het woord had gelaten, die
nogal wat had aan te merken op diezelfde islam. De aangeklaagde journalist
schreef voor de site Riposte Laïque, dat zoiets wil zeggen als ‘niet-religieuze
repliek’. Een site die zich vooral tot doel stelt tegengas te geven aan de
islamisering van Europa, volgens hen in volle gang. En een site die dagelijks
uitgespeld wordt door iedere gesubsidieerde club ter bescherming van de moslim
en/of ter bestrijding van racisme, om te kijken of er juridisch iets valt te
ondernemen.
De
17e kamer van de Parijse rechtbank achtte zich aldus bevoegd een Zwitserse
journalist te vervolgen voor iets dat hij schreef op een Zwitserse site, en dat
inhoudelijk niet direkt met Frankrijk had te maken. Hij gebruikte zijn
moedertaal, Frans, en via het internet konden Fransen zodoende aangezet worden
tot haat en discriminatie van moslims, volgens de redenering van deze rechtbank
in Parijs.
Tja.
Hoeveel Fransen begrijpen er Engels, zou iemand zich af kunnen gaan vragen. Of
Nederlands? Hoelang gaat het nog duren voordat Geenstijl of TPO in Parijs voor
de rechter wordt gesleept? Ik zie de Nederlandse justitie daar nog wel likkebaardend
aan meewerken, zeg maar net zo snel als ze dat ooit deden toen het om joden
ging.
*
In feite had Bensoussan slechts een andere Marokkaanse geleerde geciteerd die
deze wijsheden in een boek had opgeschreven.
Er
woedt een juridische jihad in Frankrijk, en ook islamkritiek buiten Frankrijk
wordt berecht
Of:
de Europese gedachtenpolitie in Parijs
Fransen
waren vroeger gek op duelleren. Je hoefde maar iets te zeggen of iemand sloeg
met een handschoen in je gezicht, als uitdaging voor een tweegevecht op leven
en dood. Sinds het eind van de negentiende eeuw hoeft dat niet meer, maar kan
de Fransman naar een speciale instantie om zijn eer te verdedigen: de 17e kamer
van de Parijse rechtbank, voluit la 17e chambre correctionnelle du tribunal de grande instance de Paris.
In plaats van die handschoen te gebruiken en je leven te riskeren, kon je
voortaan zeggen: ik sleep u voor het 17e.
Oorspronkelijk
werd deze kamer in het leven geroepen als ‘Perskamer’, en zo wordt hij soms nog
wel genoemd: een rechtbank die de vrijheid van de pers en de vrijheid van
meningsuiting moest afbakenen en bewaken. Die moest oordelen waar opinie
eindigt en laster begint. Chambre d’opinion wordt ook wel gebruikt.
Kritiek
op islam in de kiem smoren
In
deze eeuw is de 17e kamer vooral een zeer geliefd instrument geworden voor
radicaal islamitische en antiracistische belangenorganisaties, om iedere vorm
van kritiek op de islam in de kiem te smoren. De meest venijnige en fanatieke
van dit soort clubs is het CCIF: het Collectif Contre l’Islamophobie en France,
een salafistische groepering, algemeen gezien als de uitvinder van het
onzinnige begrip ‘islamofobie’, en gelieerd aan de Moslimbroederschap, onder
meer via de Egyptische familie Ramadan.
Ja,
die van Tariq Ramadan, kent u hem nog, de wetenschappelijke charlatan die de
Erasmus Universiteit een flinke poot uitdraaide. Tariq is in Frankrijk veel en
onaangenaam in het nieuws -Frans is zijn moedertaal-, op dit moment vanwege een
tweet waarin hij zegt dat besnijden van vrouwen een ‘islamitisch cultureel
dingetje’ is, waar moslims zelf over moeten discussiëren en anderen zich niet
mee moeten bemoeien.
De
hoop dat Frankrijk over 30 jaar een islamitisch land zal zijn
Om
nog even verder de toon te zetten, de woordvoerder van het CCIF, een zekere
Marwan Muhamed, deed deze uitspraak:
Qui a le droit de dire que la France dans 30 ou
40 ans ne sera pas un pays musulman? Personne n’a le droit de nous nier cet
espoir là. De nous nier le droit d’espérer dans une société globale fidèle à
l’Islam. Personne n’a le droit dans ce pays de définir pour nous ce qu’est
l’identité française.
Het
komt hier op neer: ‘niemand heeft het recht ons moslims de hoop te ontnemen dat
Frankrijk over 30 of 40 jaar een islamitisch land zal zijn, of dat de hele
wereld trouw aan de islam zal zijn, en niemand heeft het recht ons als moslims
voor te schrijven wat de Franse identiteit eigenlijk inhoudt.’
‘Aanzetten
tot haat
In
een vorig stuk noemde ik de Franse historicus Bensoussan, die zich voor de
rechter moest verantwoorden. Hij had in een televisieprogramma de alleszins
correcte opmerking gemaakt dat antisemitisme deel uitmaakt van de
Arabisch-islamitische cultuur, en jonge moslims met de moedermelk wordt
ingegoten(*).
Die
rechter was er vanzelfsprekend één van de 17e kamer, de aanklacht kwam van het
CCIF, en luidde zoals gebruikelijk in dit soort zaken: aanzetten tot haat en
discriminatie van moslims. In zo ongeveer de enige krant die niet altijd
meedoet aan het knuffelen van de moslim, de Figaro, werd deze zaak een
‘juridische lynchpartij’ genoemd.
Bensoussan
werd vrijgesproken door de 17e kamer, maar het CCIF ging in beroep.
Feiten
zetten aan tot haat
Robert
Ménard, de Front National burgemeester van het Zuid-Franse Béziers, werd door
de 17e kamer veroordeeld tot een geldboete, omdat hij in het openbaar had
gezegd dat hij Franse schoolklassen met meer dan 90% islamitische leerlingen
geen goed idee vond. Hij werd veroordeeld tot een boete van 5000 euro.
De
journalist van Algerijns-joodse afkomst, Eric Zemmour, werd twee keer door de
17e kamer veroordeeld, in 2006 en 2014. De eerste keer had hij in een discussie
op tv gezegd dat Franse gevangenissen voor meer dan 70% vol zaten met volk uit
Noord- en zwart Afrika, een statistisch gegeven waar niets op valt af te
dingen, maar dat niet in het openbaar mag worden uitgesproken, omdat het dan
aanzet tot haat en discriminatie, aldus de rechtbank.
De
tweede keer had hij in een interview met de Italiaanse krant Corriere della
Sera gezegd dat moslims zouden moeten kiezen tussen de islam en Frankrijk.
Zoiets verschrikkelijks mag natuurlijk al helemaal niet worden gezegd, zelfs
niet als het alleen maar de mening van iemand is.
De
straf was in beide gevallen een boete van een paar duizend euro.
Antisemitisme,
de bosbrand
Ondanks
het eerder gesignaleerde antisemitisme uit islamitische hoek, dat woekert als
een bosbrand in Frankrijk en elders in Europa, is me niet direkt een geval
bekend dat daar iemand voor werd vervolgd, in ieder geval geen moslim. De 17e
kamer heeft wel ontkenners van de massamoord op joden aangepakt, een strafbare
mening in Frankrijk en de meeste andere Europese landen, mits in het openbaar
verkondigd, en mits door een niet-moslim, althans, zo lijkt het.
Nog
één gevalletje van vrijspraak, de Seine is niet alleen met tranen gevuld.
De
vooraanstaande filosoof en auteur Pascal Bruckner (lees die man!) werd door een
paar radicaal islamitische organisaties voor het 17e gesleept, omdat hij had
gezegd dat deze organisaties ideologisch medeschuldig waren aan de slachting
bij Charlie Hebdo, door te weigeren die slachting te veroordelen, of door hem
zelfs te vergoelijken. Daar zit natuurlijk wat in: als je zo’n massamoord
weigert te veroordelen -zoals onze eigen clown Peter R. de Vries- gaat men in
bepaalde kringen al snel denken dat er niets verkeerd aan is, en kun je wachten
op het volgende abbatoir.
In
de Franse taal publiceren is al gevaarlijk
Wat
kan mij die 17e kamer schelen, hoor ik u denken. Het is hier Frankrijk niet en
wij hebben al genoeg gezeur met die halfgare processen tegen de Geert.
Luister
en huiver: vorig jaar werd een Zwitser aangeklaagd voor het 17e, omdat hij op
een Zwiterse site een Tunesische islam-apostaat aan het woord had gelaten, die
nogal wat had aan te merken op diezelfde islam. De aangeklaagde journalist
schreef voor de site Riposte Laïque, dat zoiets wil zeggen als ‘niet-religieuze
repliek’. Een site die zich vooral tot doel stelt tegengas te geven aan de
islamisering van Europa, volgens hen in volle gang. En een site die dagelijks
uitgespeld wordt door iedere gesubsidieerde club ter bescherming van de moslim
en/of ter bestrijding van racisme, om te kijken of er juridisch iets valt te
ondernemen.
De
17e kamer van de Parijse rechtbank achtte zich aldus bevoegd een Zwitserse
journalist te vervolgen voor iets dat hij schreef op een Zwitserse site, en dat
inhoudelijk niet direkt met Frankrijk had te maken. Hij gebruikte zijn
moedertaal, Frans, en via het internet konden Fransen zodoende aangezet worden
tot haat en discriminatie van moslims, volgens de redenering van deze rechtbank
in Parijs.
Tja.
Hoeveel Fransen begrijpen er Engels, zou iemand zich af kunnen gaan vragen. Of
Nederlands? Hoelang gaat het nog duren voordat Geenstijl of TPO in Parijs voor
de rechter wordt gesleept? Ik zie de Nederlandse justitie daar nog wel likkebaardend
aan meewerken, zeg maar net zo snel als ze dat ooit deden toen het om joden
ging.
*
In feite had Bensoussan slechts een andere Marokkaanse geleerde geciteerd die
deze wijsheden in een boek had opgeschreven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten