zondag 23 februari 2020

JEAN-MARIE DEDECKER: ‘IK WIL GEEN GENERATIE DIE GEDEPRIMEERD IS DOOR DE KLIMAATRELIGIE’

**
*
JEAN-MARIE DEDECKER: ‘IK WIL GEEN GENERATIE DIE GEDEPRIMEERD IS DOOR DE KLIMAATRELIGIE’
**
*
*
Jean-Marie Dedecker, hier met Pieter Bauwensop de boekvoorstelling van 'Geen blad voor de mond'
**
*
foto: ©Doorbraak
13 OKTOBER 2019
*
Ik behoor niet tot de fossiele lobby die de toerekeningsvatbaarheid van de boodschapper tracht te ridiculiseren, ook als is het een stampvoetende tiener die met stoom uit de oren de massa bespeelt. Ik behoor wel tot een minderheid van grootvaders die een zwaar autistisch kind onder zijn nakomelingen heeft. Ik sluit me – bij uitzondering – aan bij de commentaar van de Russische autocraat Vladimir Poetin die ‘Greta Thunberg goed en oprecht vindt, maar dat volwassenen er alles moeten aan doen om kinderen en teeners niet in extreme situaties te brengen en dat we hen moeten beschermen tegen overmatige emoties die de persoonlijkheid van kinderen niet kunnen verdragen en vernietigen’.
*

Geen opmerkingen: