vrijdag 5 maart 2010

OVER KOPMIEREN REACTIE OP BLOG

.






















Stemmen uit de Wild West

Ja sorry beste mensen, ik wist niet dat KOPMIEREN bestonden. Heb dus heel mijn leven in onwetendheid verkeerd maar heb vandaag weeral iets bijgeleerd. En dat dank zij een fatsoensrakker, die waarschijnlijk voor de elfendertigste keer het Eerste Leerjaar doorworstelt. Hieronder deze vriendelijke tekst, met de schrijffouten een beetje uitvergroot. Zo kan die lieverd nog wat bijleren.
Wikipedia over KOPMIER geeft geen afdoende uitleg, alleen klinkt er zo iets als SURINAME doorheen en dan vergeef ik gaarne de stel- en schrijffouten van deze rakker. Integendeel, dat hij zo goed (enfin goed..) Nederlands schrijft, is ongetwijfeld een verrijking voor zijn land. Maar als ik dan denk aan die andere kwast, die meestal in vrouw verkleed, LAAT begint met gore grappen en grollen, dan begin ik weer spijt te krijgen over mijn vriendelijkheid van daarjuist. Laten we het dus houden op een exotische geestigheid, waarvan de juiste draagwijdte mij ontsnapt. Leutertaal dus.
Enfin, niemand heeft zichzelf gemaakt, maar voor verzending het eigen tekstje grondig herlezen kan nooit kwaad.
Wil die somjinkhorat@hotmail.com (Rat Somjnkho ?) zich misschien een inspanning getroosten, als ik vragen mag : wil nader bepalen wat is een KOPMIER ? Waar leven die? Waarvan leven ze? Van een leefloon? Want ik zou graag willen antwoorden dat zijn reactie wel zeer typisch overkomt : inhoudelijk geen poot om op te staan? Dan schelden we dan maar. En liefst proberen stoer te doen. Om meelopers op de hand te krijgen. En lachers op de hand!
Och! We kennen ze zo goed. Dat is het voordeel van grijze haren.
Maar omdat de afzender de lijn in mijn teksten niet snapt (niet willen, niet kunnen?), wil ik deze in de toekomst graag wat scherper bijstellen. Het kan natuurlijk altijd dat het hem steekt dat er bij de Noorderburen iemand een zegetocht heeft ingezet die hem niet zint. In voorkomend geval staan hem nog triestige tijden te wachten. Als ik bijvoorbeeld bedenk, hoe in Rotterdam (vlg Elsevier) zomaar de inhoud van twee stembussen uit hoofdzakelijk blanke kwartieren kunnen verdwijnen voor ze geteld zijn, dan moet de nood wel hoog zitten!
Tenslotte raad ik betrokkene aan, wat minder aan de pillen of de spuiten (of is het poeder?) te zitten, ofwel heeft hij niet genoeg geprobeerd. Ja die pillen! Weeral een geliefkoosd domein in Linkxe kringen. Om helder te denken hebben zij zelfs geen dakterras nodig. Zij zweven zo.
Pappen en nat houden jongen!


o-o-o-o-o-o-o-



Pssst
The Muppet Show ; is inderdaad een vage herinnering uit de tijd van toen, toen ik nog hard, zeer hard moest werken om mijn bedrijf(je) in stand te houden, en te zorgen dat vlegels lijk deze Linkx-Mensch een goed bestaan zouden kunnen hebben. Ik wou dat ik kon herbeginnen....
Pssst II
Dat in het bericht punten en komma’s ontbreken? Ach, aan die Linkx-Menschen ontbreekt zoveel….Hoofdletters? Aan hen niet besteed…. Zij willen alles gelijk nivelleren. Naar beneden.
Psst III
O ja! Bijna vergeten. Als welopgevoede jongen heeft mij Ma mij altijd geleerd ‘Dankoewel’te zeggen als ik iets kreeg. Ook had ik nooit iemand mogen aanspreken, door zomaar zonder aanspreektitel met de deur in huis te vallen. En dan al zeker niet bij onbekenden. Dat hete toen wellevendheid, hoffelijkheid. Maar dat is bij de jeugd een fossiele wetenschap geworden. Of zou ‘etiquette’ nooit onderwezen zijn in Suriname? Kan niet, want ik ken andere prachtige voorbeelden uit de tijd van toen, als onze Noorderburen daar nog rond toerden.
Stom van mij om zomaar ‘de jeugd’ te vermelden. Mocht Rat enz er belangstelling voor hebben waar hij kan kennis maken met klasse-jeugd, hij kan zich altijd bedragen bij het Secretariaat der Vlaams Belang Jongeren. Het verplicht hem tot niets, en hij kan er maar zijn voordeel bij doen.


Titel: pilleke pakken en blijven proberen

Bericht:
1: u kijkt neer van uw dakterras en komt tot volgende conclusie over de kopmieren: "de bezwarende omstandigheid intellectueel niet tot iets anders in staat te zijn."

2. Bij onstentenis van enige lijn in uw story kletst u inhoudelijk maar wat waardeloost geleuter uit uw nek : "Daarom schrijf ik neer wat er mij voor de geest komt. En dat is niet niets."

Jawadde dat is niet niets ! daar kunnen we een paar weken mee verder met zo'n uitspraak....

3. "Dezelfde rotzooi als de mierenhoop ginder ver. " kortom u besluit dat wat er beneden met de kopmieren gebeurd zich ook in uw hoofd afspeelt: intellectueel tot niets anders in staat dan wat geouwehoer...

You're a grumpy old man. Indien je nog leuk was zou je Stattler en Waldorf kunnen vervoegen in de Muppet show...

Geen opmerkingen: