vrijdag 24 augustus 2018

5085



**


Ieder vogel zingt zoals het gebekt is.
(Deze is zekerlijk ’n Flamingant: zwart pakje, gele bek, en overtuigd naar Rechts blikkend)
**
Allons enfants de la Patrie: het lijfslied van Yves Le Terminator. Bij ons in de jaren ‘50 van vorige Eeuw was zelfs dàt te hoog gegrepen. Voornamelijk omdat we daar toen vruchteloos zochten naar het Frans voor de hulpwerkwoorden als daar zijn ‘zullen’ – ‘zijn geweest’. Ach! Was me dat een harde tegenvaller. Die ‘tijden’… Je werkerai ‘Ik zal werken’ (Onvoltooid Toekoende Tijd) en ‘ik heb gewerkt (passé composé) was dat gecompiceerd. Amaai m’n voeten, Gérrd! Want aan werken hebben alle Franstaligen ’n broertje dood. We moesten we leren jongleren met de werkwoords-vomren als met de diabolo. ‘Je vais, tu vas, il va, nous allons aller, etc, etc, dat was immers Frans met haar op. Correct was J‘J’irai en Je suis allé. Zelfs het accademisch Latijn is simpeler en logischer.
Men zegt toch ook niet ‘tire-trou’ teen een trekgat. Of ‘une tombeuse’ tegen een simpele valling!
Nu heden ten dage, een kleine eeuw later, doet de islammerij het helemaal anders. Er wordt simpelweg Arabiers gesproken en in lange spaghetti-slierten geschrevenen. Al wie dat niet verstaat, is ‘nen vuilen racist. We moeten immers meegaan met onzen tijd. En die vliegt!!!!!
Salam Aleikum.
*
In de Mis zeggen wij (zeiden wij) V.V.T.) als begroeting ‘De Heer zij met U’….Op straat wordt dat in deftig Hollands: ‘Hoe maakt U het?? En in West-Vlaanderen zeggen wij gewoon: ‘Hoi’ –‘Hoes es’t’?
*
Het steetje Tappes gaat mijns inziens regelrecht dezelfde weg op als Oradour-sur-Glane. Eenmaal uitgeroeid en platgewalst door de oorlog laat men alles ‘tis en er wordt een nieuwe moderne stad gebouwd in de directe omgeving. Chose accdompli. De ruïnes worden ge-exploiteerd als toeristische trekpleister. Wat voor de wijde omgeving daar zaad in het bakske brengt.
Na het einde van onderhavige aan de gang zijnde oorlog, vanwege ‘Verrijkers’ tegenover de ‘Oorspronkelijken’, zal Tappes als gewezen Hoofdstad van het moslimitisch Terrorisme ooit een goedkope attractie worden voor alle soorten toeristen. Meer niet. Want sedert er op een bepaalde plaats ook maar één moslimmer ‘gebeden’ heeft, is de grond voor altijd even verdord als woestijnzand.
*
2de Grootste moskee van Frankrijk.
30.000 inwoners.
***
SEDERT MEI ’68 IS HET VERBODEN TE VERBIEDEN !!!!!
*
“Salaam aleikum” i.p.v. “Bonjour”: Hoe de stad islamiseerde, waarin vanmorgen de islamaanslag plaatsvond
Geplaatst op 23 augustus 2018

Vanwege de door ISIS opgeëiste terroristische aanslag met een mes in Trappes zorgde de Franse stad vandaag voor krantenkoppen. Maar nauwelijks iemand weet dat die volledig in handen van de islam is gevallen. Daar zijn inmiddels alle slagerijen halal en in het enige café zitten, net als in de Oriënt, alleen nog mannen in traditionele gewaden. De sharia-politie heeft het voor het zeggen. Een achtergrondbericht.
Van de meer dan 30.000 inwoners domineren tegenwoordig de moslims. Wie het nog niet was, is bekeerd – zoals de enig over gebleven boekhandelaar van de stad, die ongeveer 30 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Parijs verwijderd ligt. Zelfs de Europees kampioen voetbal Nicolas Anelka, die uit Trappes afkomstig is, heeft zich bekeerd tot de islam en noemt zichzelf nu Bilal Abdul Salam.
Zonder verzet aan de moslims overgelaten.
De ooit Frans beïnvloede kleine stad geldt tegenwoordig als centrum van de Islamitische Staat in Europa. 67 inwoners hebben zich bij de terreurorganisatie aangesloten. De stad is in het begin van het jaar in de schijnwerpers gekomen door een boek, dat werd geschreven door twee krantenjournalistes. “We wilden oorspronkelijk een verhaal van de immigratie vertellen”, zegt een van de schrijfsters, “maar we stuitten op een tweeklassen-maatschappij.”
Trappes staat sindsdien als Frans symbool voor islamisering en mislukte integratie – het zou wel eens een modelstad voor de nabije toekomst kunnen zijn. De kleine stad zou als blauwdruk voor Michel Houellebecq´s bestseller “Onderwerping” gediend kunnen hebben. Want net als in het werk van de bekende schrijver lieten ook in Trappes linkse politici “hun stad zonder verzet aan de ´islamisten´ over”, zoals de “Welt” in februari schreef. De burgemeester zou het woord “jihad” niet in de mond nemen, hoewel die al lang plaatsvindt en vanuit zijn stad aangestuurd wordt.
Perfect klimaat voor ISIS
Trappes is ook de enige stad in Frankrijk, waarin na het einde van de Duitse bezetting in de Tweede Wereldoorlog een joods gebedshuis in brand werd gestoken. Ook de Franse Intifada, de wekenlange onlusten in de Franse voorsteden, woedde hier het felst. In de criminaliteitsstatistieken staat Trappes bijna overal mee bovenaan. Conflicten worden, net als in de Oriënt, met het mes opgelost. De politie geldt als vijand en wordt aldus behandeld.
In dit klimaat kan ISIS gedijen en zoals vandaag een aanslag plegen. De dader had twee vrouwen doodgestoken, zijn moeder en zijn zus. Of het om een eer-moord gaat, omdat de familieleden zich niet aan alle islamitische regels hielden, is nog niet duidelijk, maar mogelijk.
De sharia-politie heeft het voor het zeggen.
De moslims hebben de stad ingepikt, velen zeggen “veroverd”. Een “sharia-politie” heeft het er voor het zeggen, die let op islamitische zeden. Alle slagerijen zijn halal – het slachten is niet alleen toegestaan, maar gangbare praktijk. Alcohol wordt praktisch niet meer verkocht. Wie desondanks alcohol koopt, riskeert het nodige. En pas goed wanneer hij alcohol drinkt. Het stadsbeeld heeft zich aan de Arabische steden aangepast. De detailhandel is bijna uitsluitend in Noord-Afrikaanse handen, de etalages zien eruit als in de landen van herkomst van de exploitanten. In het koffiehuis zitten uitsluitend mannen, meestal in traditionele dracht en met lange baarden – een ontwikkeling, die echter ook al zichtbaar is in Berlin-Neukölln.
De groet in de winkels en op straat is van “Bonjour” en “Bonsoir” veranderd in “Salaam aleikum”. Vrouwen worden behandeld zoals in islamitische landen; ze mogen niet roken in het openbaar, en zwempakken in het zwembad zijn ook verboden. Hoe hoog inmiddels het aandeel van de moslims in de stad is, wordt verdoezeld, omdat de Franse regering weigert om daar statistieken van bij te houden.
Er komen dan ook steeds meer “vluchtelingen” bij.
De boekhandelaar is de zoon van een Amerikaan en een Française. Hij noemt zichzelf tegenwoordig “Ibrahim”, heeft het islamitische geloof aangenomen en kleedt zich net zoals de mannen in het koffiehuis.
Fransen, die het zich konden veroorloven, zijn vertrokken. In plaats van hen komen er “vluchtelingen” bij, die zich in de stad op grond van de ambiance goed voelen. Trappes staat ver bovenaan bij de opname van migranten in Frankrijk.
Het is het klimaat, waarin de islamitische aanslagen gedijen. Heel goed mogelijk dat na de ISIS-aanval van vanochtend we nog vaker over Trappes zullen lezen.

*
AAN DE VRUCHTEN
KENT MEN DEN BOOM
**
Bij de islamisten, evengoed bij de zachte als bij de harde, is het ook ‘Pas-a-Pas, maar dan stapvoets sluipend en met getrokken messen. Met de persoonlijke voortplantings-pik ten allen tijde in volle aanslag. Klaar voor de aanslag als oorlogsrecht.
Cultuur en religie (Wikipedia)
Zoals in meer voorsteden van Parijs, is in Trappes een culturele kloof zichtbaar tussen de oorspronkelijke Franse bevolking en de grote groepen overwegend Islamitische migranten. Dit heeft ertoe geleid dat de gemeente sterk aan het islamiseren is. Er wordt een groot moskee-complex gebouwd (de op-één-na-grootste van Frankrijk) en het dragen van een rok voor vrouwen wordt sterk bekritiseerd door de Islamitische bevolking. De situatie in Trappes wordt door critici van de Islam in Europa aangepakt om te waarschuwen voor de gevaren van islamisme.
We never shall surrender!
*
Volgens mij is bedoelde kloof beter te omschrijven als die tussen daders en slachtoffers. In de pluriel majescule.
*
Digitaliaanse Hemelrijker

Geen opmerkingen: