**
Ieder vogel zingt zoals het gebekt is.
(Deze is zekerlijk ’n Flamingant: zwart pakje, gele bek, en overtuigd naar Rechts blikkend)
**
Allons
enfants de la Patrie: het lijfslied van Yves Le Terminator. Bij ons in
de jaren ‘50 van vorige Eeuw was zelfs dàt te hoog gegrepen.
Voornamelijk omdat we daar toen vruchteloos zochten naar het Frans voor
de hulpwerkwoorden als daar zijn ‘zullen’ – ‘zijn geweest’. Ach! Was me dat een harde tegenvaller. Die ‘tijden’… Je werkerai ‘Ik zal werken’ (Onvoltooid Toekoende Tijd)
en ‘ik heb gewerkt (passé composé) was dat gecompiceerd. Amaai m’n
voeten, Gérrd! Want aan werken hebben alle Franstaligen ’n broertje
dood. We moesten we leren jongleren met de werkwoords-vomren als met de
diabolo. ‘Je vais, tu vas, il va, nous allons aller, etc, etc, dat was
immers Frans met haar op. Correct was J‘J’irai en Je suis allé. Zelfs het accademisch Latijn is simpeler en logischer.
Men zegt toch ook niet ‘tire-trou’ teen een trekgat. Of ‘une tombeuse’ tegen een simpele valling!
Nu
heden ten dage, een kleine eeuw later, doet de islammerij het helemaal
anders. Er wordt simpelweg Arabiers gesproken en in lange
spaghetti-slierten geschrevenen. Al wie dat niet verstaat, is ‘nen
vuilen racist. We moeten immers meegaan met onzen tijd. En die
vliegt!!!!!
Salam Aleikum.
*
In
de Mis zeggen wij (zeiden wij) V.V.T.) als begroeting ‘De Heer zij met
U’….Op straat wordt dat in deftig Hollands: ‘Hoe maakt U het?? En in
West-Vlaanderen zeggen wij gewoon: ‘Hoi’ –‘Hoes es’t’?
*
Het steetje Tappes gaat mijns inziens regelrecht dezelfde weg op als Oradour-sur-Glane.
Eenmaal uitgeroeid en platgewalst door de oorlog laat men alles ‘tis en
er wordt een nieuwe moderne stad gebouwd in de directe omgeving. Chose
accdompli. De ruïnes worden ge-exploiteerd als toeristische
trekpleister. Wat voor de wijde omgeving daar zaad in het bakske brengt.
Na
het einde van onderhavige aan de gang zijnde oorlog, vanwege
‘Verrijkers’ tegenover de ‘Oorspronkelijken’, zal Tappes als gewezen
Hoofdstad van het moslimitisch Terrorisme ooit een goedkope attractie
worden voor alle soorten toeristen. Meer niet. Want sedert er op een
bepaalde plaats ook maar één moslimmer ‘gebeden’ heeft, is de grond voor
altijd even verdord als woestijnzand.
*
2de Grootste moskee van Frankrijk.
30.000 inwoners.
***
SEDERT MEI ’68 IS HET VERBODEN TE VERBIEDEN !!!!!
*
“Salaam aleikum” i.p.v. “Bonjour”: Hoe de stad islamiseerde, waarin vanmorgen de islamaanslag plaatsvond
Geplaatst op 23 augustus 2018
Vanwege
de door ISIS opgeëiste terroristische aanslag met een mes in Trappes
zorgde de Franse stad vandaag voor krantenkoppen. Maar nauwelijks iemand
weet dat die volledig in handen van de islam is gevallen. Daar zijn
inmiddels alle slagerijen halal en in het enige café zitten, net als in
de Oriënt, alleen nog mannen in traditionele gewaden. De sharia-politie
heeft het voor het zeggen. Een achtergrondbericht.
Van
de meer dan 30.000 inwoners domineren tegenwoordig de moslims. Wie het
nog niet was, is bekeerd – zoals de enig over gebleven boekhandelaar van
de stad, die ongeveer 30 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad
Parijs verwijderd ligt. Zelfs de Europees kampioen voetbal Nicolas
Anelka, die uit Trappes afkomstig is, heeft zich bekeerd tot de islam en
noemt zichzelf nu Bilal Abdul Salam.
Zonder verzet aan de moslims overgelaten.
De
ooit Frans beïnvloede kleine stad geldt tegenwoordig als centrum van de
Islamitische Staat in Europa. 67 inwoners hebben zich bij de
terreurorganisatie aangesloten. De stad is in het begin van het jaar in
de schijnwerpers gekomen door een boek, dat werd geschreven door twee
krantenjournalistes. “We wilden oorspronkelijk een verhaal van de
immigratie vertellen”, zegt een van de schrijfsters, “maar we stuitten
op een tweeklassen-maatschappij.”
Trappes
staat sindsdien als Frans symbool voor islamisering en mislukte
integratie – het zou wel eens een modelstad voor de nabije toekomst
kunnen zijn. De kleine stad zou als blauwdruk voor Michel Houellebecq´s
bestseller “Onderwerping” gediend kunnen hebben. Want net als in het
werk van de bekende schrijver lieten ook in Trappes linkse politici “hun
stad zonder verzet aan de ´islamisten´ over”, zoals de “Welt” in
februari schreef. De burgemeester zou het woord “jihad” niet in de mond
nemen, hoewel die al lang plaatsvindt en vanuit zijn stad aangestuurd
wordt.
Perfect klimaat voor ISIS
Trappes
is ook de enige stad in Frankrijk, waarin na het einde van de Duitse
bezetting in de Tweede Wereldoorlog een joods gebedshuis in brand werd
gestoken. Ook de Franse Intifada, de wekenlange onlusten in de Franse
voorsteden, woedde hier het felst. In de criminaliteitsstatistieken
staat Trappes bijna overal mee bovenaan. Conflicten worden, net als in
de Oriënt, met het mes opgelost. De politie geldt als vijand en wordt
aldus behandeld.
In
dit klimaat kan ISIS gedijen en zoals vandaag een aanslag plegen. De
dader had twee vrouwen doodgestoken, zijn moeder en zijn zus. Of het om
een eer-moord gaat, omdat de familieleden zich niet aan alle
islamitische regels hielden, is nog niet duidelijk, maar mogelijk.
De sharia-politie heeft het voor het zeggen.
De
moslims hebben de stad ingepikt, velen zeggen “veroverd”. Een
“sharia-politie” heeft het er voor het zeggen, die let op islamitische
zeden. Alle slagerijen zijn halal – het slachten is niet alleen
toegestaan, maar gangbare praktijk. Alcohol wordt praktisch niet meer
verkocht. Wie desondanks alcohol koopt, riskeert het nodige. En pas goed
wanneer hij alcohol drinkt. Het stadsbeeld heeft zich aan de Arabische
steden aangepast. De detailhandel is bijna uitsluitend in
Noord-Afrikaanse handen, de etalages zien eruit als in de landen van
herkomst van de exploitanten. In het koffiehuis zitten uitsluitend
mannen, meestal in traditionele dracht en met lange baarden – een
ontwikkeling, die echter ook al zichtbaar is in Berlin-Neukölln.
De
groet in de winkels en op straat is van “Bonjour” en “Bonsoir”
veranderd in “Salaam aleikum”. Vrouwen worden behandeld zoals in
islamitische landen; ze mogen niet roken in het openbaar, en zwempakken
in het zwembad zijn ook verboden. Hoe hoog inmiddels het aandeel van de
moslims in de stad is, wordt verdoezeld, omdat de Franse regering
weigert om daar statistieken van bij te houden.
Er komen dan ook steeds meer “vluchtelingen” bij.
De boekhandelaar is de zoon van een Amerikaan en een Française. Hij noemt zichzelf tegenwoordig “Ibrahim”, heeft het islamitische geloof aangenomen en kleedt zich net zoals de mannen in het koffiehuis.
Fransen,
die het zich konden veroorloven, zijn vertrokken. In plaats van hen
komen er “vluchtelingen” bij, die zich in de stad op grond van de
ambiance goed voelen. Trappes staat ver bovenaan bij de opname van
migranten in Frankrijk.
Het
is het klimaat, waarin de islamitische aanslagen gedijen. Heel goed
mogelijk dat na de ISIS-aanval van vanochtend we nog vaker over Trappes
zullen lezen.
*
AAN DE VRUCHTEN
KENT MEN DEN BOOM
**
Bij
de islamisten, evengoed bij de zachte als bij de harde, is het ook
‘Pas-a-Pas, maar dan stapvoets sluipend en met getrokken messen. Met de
persoonlijke voortplantings-pik ten allen tijde in volle aanslag. Klaar
voor de aanslag als oorlogsrecht.
Cultuur en religie (Wikipedia)
Zoals
in meer voorsteden van Parijs, is in Trappes een culturele kloof
zichtbaar tussen de oorspronkelijke Franse bevolking en de grote groepen
overwegend Islamitische migranten. Dit heeft ertoe geleid dat de
gemeente sterk aan het islamiseren is. Er wordt een groot moskee-complex
gebouwd (de op-één-na-grootste van Frankrijk) en het dragen van een rok
voor vrouwen wordt sterk bekritiseerd door de Islamitische bevolking.
De situatie in Trappes wordt door critici van de Islam in Europa
aangepakt om te waarschuwen voor de gevaren van islamisme.
We never shall surrender!
*
Volgens mij is bedoelde kloof beter te omschrijven als die tussen daders en slachtoffers. In de pluriel majescule.
*
Digitaliaanse Hemelrijker
Geen opmerkingen:
Een reactie posten