Ieder vogel zingt zoals hij gebekt is.
(Deze is zekerlijk ’n Flamingant: zwart pakje, gele bek, en overtuigd naar Rechts blikkend)
Ne
mens moet weten wanneer hij beter niets zegt en zijn mond houdt. Ik heb
namelijk de klokken horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Is het, net als in Rome, een stap in de richting van een Geglobaliseerde
Wereld?
Dat is enerzijds.
Anderzijds
moet ik toegeven, dat bepaalde Klokken somtijds wel Paa s-Eieren
kunnen brengen. Tenminste als die uit Rome komen. Over de Klokken van
Mekka heb ik nooit van z’n leven iets goeds vernomen. Maar wat niet is,
kan nog komen. Stel U voor dat Georges Sorros hiier onder zit?
De Saoudi’s zijn toch nooit geen Bijhuis van de Clinton Clan Club met Mohbama op de achtergrond?
Het
is net of ik het in Keulen hoor donderen. Al zou dat gezegde van nu
voort beter veranderd worden. De vredesklokken horen luiden in Mekka. En
dat voor het eerst in méé dan 1400 jaar. De Profeet moest dàt nog eens
beleefd kunnen hebben! Op staande voet kwam er een bewerkte en herziene
uitgave van de Koran. Met voorwoord van Donald Trump.
*
SEDERT MEI ’68 IS HET VERBODEN TE VERBIEDEN !!!!!
*
Ruïne in Saoedi-Arabië zet ban Christendom op de helling
16 augustus 2018 Pieter Bauwens
*
Het Midden-Oosten met centraal het Arabische schiereiland, met ergens verborgen, de ruïnes van een christelijk klooster.
Liggen
er ruïnes van een christelijk klooster uit de 7de eeuw in de Saoedische
woestijn, verborgen achter slot en grendel omdat de aanwezigheid niet
past in de officiële wahabitische leer en geschiedenis? Volgens The
Economist wel.
Ongwenste feiten
De
ruïnes zouden al lange tijd geleden gevonden zijn, maar er werd
besloten de vondst niet publiek te maken. De reden daarvoor is, dat het
christelijke klooster er tijdens en na het leven van de profeet Mohammed
zou hebben gestaan. Als dat zo is, dan valt de grond weg om
christelijke kerken en kloosters in Saoedi-Arabië te verbieden. Die ban
is namelijk gebaseerd op de uitspraak van Mohammed dat twee ‘dins’ of
religies niet kunnen op het Arabische schiereiland. Maar wat blijft
daarvan over als blijkt dat hijzelf een klooster liet bestaan? En dus
blijven de ruïnes, als ongewenste feiten, veilig afgesloten voor het
publiek of onderzoekers.
Maar
kan je de realiteit blijven ontlopen? Dat klooster is niet de enige
aanwijzing (of bewijs) dat de ban op andere religies niet zo definitief
was als vandaag wel wordt beweerd. Zo zou er in het jaar 676 een synode geweest zijn in de buurt van de huidige stad
Jubail
aan de Perzische Golf. Dat is 40 jaar na de dood van de profeet.
Onze Lieve Vrouw van Arabië
*
Alle
zes de andere landen op het Arabische schiereiland passen de ban op
openbare beleving van het christendoem niet toe. In Bahrein wordt op dit
moment zelfs een nieuwe grote kathedraal gebouwd: Onze Lieve Vrouw van
Arabië, in Awali. De grond is klaar de plannen zijn getekend.
*
Saoedi-Arabië staat twaalfde op de Ranglijst Christenvervolging van Open Doors
Maar
Bahrein is Saoedi-Arabië niet. Saoedi-Arabië staat twaalfde op de
Ranglijst Christenvervolging van Open Doors. Bahrein op de 48ste. Toch
zijn er zo’n 1,4 miljoen christenen in Saoedi-Arabië. Zij mogen hun
religie niet beoefenen in het openbaar, mannen en vrouwen mogen niet
samen de dienst bijwonen en … een eucharistieviering is moeilijk in een
land waar wijn verboden is. Al zijn er wel missen, in bijgebouwen van
sommige ambassades bijvoorbeeld.
Grenzen aan nieuwe openheid
Saoedi-Arabië
komt deze dagen in het nieuws met een nieuwe ‘openheid’ door het
regime. Vrouwen mogen er autorijden en Prins Mohammed wil dat zijn land
‘open staat voor elke religie, traditie en mensen van over de hele
wereld’. De prins ontving christelijke leiders bij hem thuis. Op de
Saoedische televisie was te zien hoe, onder andere de maronitische
patriarch en, de onlangs overleden, kardinaal Tauran, in hun kledij als
religieus leider, inclusief een borstkruis, door de Saoedische koning
ontvangen werden. Maar van een openheid naar christenen merkt bisschop
Camillo Ballin, die werkt vanuit Bahrein, niets. Hij vergelijkt de
situatie van de eerste christenen die ook te maken hadden met
vervolgingen.
Er
zijn ondertussen islamtheologen die de traditionele ban op de tweede
‘din’ een historische fout vinden. Volgens hen is de huidige
interpretatie een foute vertaling. Din zou zowel religie als religieuze
autoriteit kunnen betekenen. Daarmee bedoelen ze dat de profeet nooit
een complete ban op niet-islamitische godsdiensten in gedachten zou
hebben gehad. Ze verwijzen daarbij dan ook naar de ‘verklaring van
Medina’ die het samenleven met joden in de stad regelde. Dat zou een
samenlevingsmodel kunnen zijn, stellen de geleerden.
Afwachten
waarheen het gaat in Saoedi-Arabië. Het is maar de vraag of de
tolerantie die prins Mohammed er met de zweep wil installeren een
toekomst heeft. Vraag dat maar aan Canada dat keihard werd aangepakt na
kritiek op de opsluiting van Saoedische dissidenten.
Maar ach, misschien wordt Saoedi-Arabië wel cool als het investeert in Tesla.
Prins Mohammed van Saoudi Arabia…
*
AAN DE VRUCHTEN
KENT MEN DEN BOOM
**
Ne
mens en valt niet om als hij wil. Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen heeft
zo te zin wèl een bijhus in Saoudi Arabië. Wie had da ooit kunnen
denken!
Benieuwd
of er nu onderhandelingen mogelijk zijn, (In Turkistan) om de Aya Sofia
‘De Heilige Wijsheid’ te ont-mosketen, en om die terug te geven aan de H
Constantijn…
Ja Ja, Jezus Christus was, in Zijnen tijd, de allereerste Communist die opkwam voor de Kleine Man en de Overspelige Vrouw
Niet wanhopen, Maria Cristina. Aan alles kom een eind. Zelfs aan de kat haar staart en die is zo lang…
**
Digitaliaanse Hemelrijker
Geen opmerkingen:
Een reactie posten