woensdag 11 maart 2020

130 DOORBRAAK terug naar de essentie van de economie – KUL of LUL? De voorste hnd vangt de haas

372
130 DOORBRAAK
*
 
*
DONDERDAG 12 MAART 2020
*
‘TERUG NAAR DE ESSENTIE VAN DE ECONOMIE’
*
VOOR GESCHRIJFSEL
*
Verschiet niet, beste lezer, mijn tijd om over ‘Economie’ te liggen zapzeveren of huilebalken is al geruime tijd voorbij. God-zij-dank. Over and out zeg ik. Ge kunt gerust zijn.
Heb trouwens nooit erg opgelopen met Uniefs. Veel geblaat en weinig wol.. Had trouwens al van helemaal aan ’t begin van mijn (lange) loopbaan gesnopen, dat het in het leven, om de WOL ging. Toen verzorgde ik namelijk de boekhouding van een klein Zults bedrijfje dat de complete wolnijverheid in het Verviers had overleefd.
Achteraf gezien, heet dat van de nood een deugd maken….

Maar allez, wat volgt geef ik bij deze graag door aan mijn lezerspubliek. Weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.
 *
 PROFESSOR LAMBRECHT: ‘TERUG NAAR DE ESSENTIE VAN DE ECONOMIE’
*
**
*
11 maart 2020 Leestijd 0 minuten
*
David Geens en Paul Becue spraken met professor Johan Lambrecht, hoogleraar macro-economie aan de Brusselse campus van de KU Leuven, over zijn nieuw boek Economie: de essentie zonder formules.

Lambrecht vond het nodig een alomvattend maar overzichtelijk werk te maken over wat economie nu eigenlijk is. ‘Economie is te belangrijk om het aan economen alleen over te laten’, zegt de Professor omdat economen de afgelopen decennia te veel aan physics envie lijden en alles in formules willen gieten. Mede daardoor hebben economen ook schuld aan de crisis van 2008, een stelling die door niet veel andere economen wordt onderschreven.
*
David Geens
 
*
NA GESCHRIJFSEL

*
Onder tussen heb ik U reeds verteld (en bewezen) dat gezegde KUL al lang als LUL had moeten herdoopt worden. Herinnert U zich nog? Als Katholieke inrichting, het voortouw nemen om in onze contreien de ‘integratie’ van de islammerij te vergemakkelijken, is, naar alle normen, niet een, maar vele bruggen te ver. Moest dat nu de ‘campus’ in Bruxellabad geweest zijn, het zou mij geen zier verwonderd hebben. Bx is namelijk het Mekka van alles wat niet deugt voor onze Cultuur, ons Erfgoed en onze Toekomst.
En dan nog Leuven, niet eens Louvain-La-Neuve… Leuven, de oudste Alma Mater der Lage Landen….
Ons Ma had dàt nog moeten meemaken!
*


                   
 

Geen opmerkingen: